PLUS KERST 2023
Goed eten is samen eten. En de kracht van die regel zit ‘m tijdens de feestdagen in dat ene woord: samen. Juist in tijden van individualisering, eenzaamheid en polarisatie, kunnen we wel wat meer samen gebruiken. In de kerstcampagne van 2023 inspireert PLUS met verhalen, gerechten en initiatieven om écht samen te genieten van kerst en goed eten.
WEER SAMEN AAN TAFEL
Steeds meer mensen ervaren toenemende polarisatie. Er zijn zelfs 1,4 miljoen Nederlanders die geen contact meer hebben met familie of vrienden (bron: SIRE). Dat staat het samenzijn met kerst helaas vaak in de weg, terwijl er soms niet veel nodig is om het contact te herstellen. Als we individuele principes en koppigheden opzijzetten voor de onderlinge relatie, kunnen we wel samen genieten van goed eten.,
 
In de kerstcommercial vertellen we het verhaal van twee broers. Het ooit kleine meningsverschil tussen de tweelingbroers, is uitgegroeid tot een muur van onuitgesproken woorden die hen van elkaar scheidt. Ze wonen nog altijd in dezelfde buurt, maar weten elkaar vakkundig te ontwijken. De wrok en bitterheid hebben zich in de loop der jaren opgestapeld. Verzonken in foto’s en herinneringen van vroeger, voel je dat het knaagt. Ze verlangen naar verbinding. Het is tijd om de strijdbijl te begraven.
SAMEN GENIETEN VAN GOED ETEN
Traditiegetrouw inspireert PLUS rond de feestdagen met echte verhalen, gekoppeld aan een maatschappelijk thema. Goed eten staat daarbij altijd centraal. Om met elkaar te delen en om met elkaar van te genieten. Passend bij ieders dieetwensen en de grootte van de portemonnee.
 
Van een emotionele spot op tv tot scherpe aanbiedingen op radio én online. Vanuit het uitgebreide Feestelijk PLUS assortiment en de heerlijke gerechten om samen te delen, inspireren we de doelgroep. Dit doen we met het kerstmagazine, in de folders, op de winkelvloer en online met video's, social en display ads. Ook geven we instant experiences op Meta & Pinterest en voeren we een influencercampagne met Francesca Kookt uit.
 
In een serie online video’s zien we de broers uit de tv-commercial samen in de keuken staan om heerlijke kerstgerechten te bereiden. Hoe de ene broer de ander slimmer af is door zijn boodschappen thuis te laten bezorgen. En hoe ze op de kerstkoffie bij hun gezamenlijke buurvrouw allebei een lekkere verrassing meebrengen.
GOED ETEN VERBINDT
Ook dit jaar werken we samen met de Stichting Thuisgekookt om mensen in de buurt bij elkaar te brengen. Vooral tijdens de feestdagen moedigen we aan om een extra oogje in het zeil te houden voor de buren en een extra portie voor hen te koken als ze zelf om welke reden dan ook niet in staat zijn om te koken. Ter ere hiervan is er een bijzonder en verbindend kerstdiner op 12 december, waarbij thuiskoks voor een grote groep hulpbehoevenden koken in het stadion van FC Utrecht.
 
In alle uitingen, gerechten en tafelsettings is extra aandacht voor het samen bereiden of delen van de maaltijden. Met de kerstcampagne inspireren we met goed eten en tips om kerst lekker betaalbaar te houden én om contact te leggen met mensen in jouw omgeving.