PLUS Retail

Maak je klaar voor het EK. Nederland is voor het eerst sinds 2014 weer bij het grote toernooi en dat betekent dat de oranjekoorts weer recordhoogte kan bereiken. Ook PLUS draagt haar steentje bij, met de nieuwste PLUS BRICKS spaarcampagne. Daarmee bouw je zelf een EK stadion en speel je jouw eigen voetbalwedstrijden. Hoe trekken we in de oranjegekte de aandacht van de boodschappers zodat zij naar PLUS gaan hun boodschappen én de EK BRICKS?
Hoe brengen we mensen in beweging?
Nog midden in de corona pandemie is het deze zomer helaas niet niet mogelijk om met 20.000 voetbalfans op de dam het Nederlands elftal te zien schitteren. In plaats daarvan wordt het EK verplaatst naar de woonkamer. En met PLUS BRICKS bouw je thuis jouw eigen EK en krijg je de mogelijkheid de mooiste wondergoals te creëren. Zo dompelen ons helemaal onder in het EK en laten we fans spraakmakende voetbalacties nog intenser beleven. Helemaal wanneer je jouw acties filmt en upload om kans te maken op vette EK prijzen.  

Het idee

Om te zorgen dat iedereen weet dat je bij PLUS spaart voor je eigen EK-stadion, ontwikkelen we stop motion video’s met herkenbare voetbalacties in de hoofdrol. Alle acties zijn voorzien van sportcommentaar van niemand minder dan Wolter Kroes, waardoor we ons helemaal onderdompelen in de sfeer van het EK. De video's dienen bovendien direct als inspiratie voor de activatie, waarbij kinderen zelf aan de slag kunnen en spelen met hun gespaarde PLUS BRICKS in de speciale PLUS BRICKS app.

Uitwerking & middelen

Om boodschappers en voetbalfans warm te laten lopen voor BRICKS is gebruik gemaakt van een uitgebreide online campagne. BRICKS wordt geïntroduceerd met bijzondere voetbalmomenten die door niemand minder dan Wolter Kroes aan zijn keukentafel worden nagespeeld. Van een spraakmakende kopbal, een gestopte penalty tot een geweldige beslissende goal. Met deze serie stop motion video’s vergroten we awareness voor de EK-spaarcampagne van PLUS. De video's dienen bovendien direct als inspiratie voor de activatie, waarbij kinderen zelf aan de slag kunnen en spelen met hun gespaarde PLUS BRICKS in de speciale PLUS BRICKS app.

In de app maak je zelf eenvoudig een unieke stop motion video van vette acties en doelpunten die je zelf bedenkt of hebt gezien tijdens een wedstrijd. Maak foto’s, voeg geluiden of de officiële campagnetrack ‘Viva Hollandia’ van Wolter Kroes toe en stuur je video in. Daarmee maak je iedere week kans op vette EK prijzen, zoals een voetbalpakket met o.a. doeltjes en de populaire BRIGHT voetbal, of de hoofdprijs: een Nintendo Switch met FIFA 2021 spel. De app is te downloaden in de Apple Store en Google Playstore. De activatie wordt aangejaagd met 3D animatievideo’s in bumper ads, banners, Instagram Stories, Video link ads en Snapchat.