PLUS

PLUS richt zich primair op gezinnen met kinderen.
En omdat kinderen gek zijn op verzamelen, rolt PLUS regelmatig spaaracties uit waarbij gespaard kan worden voor leuke speeltjes. In het voorjaar was het de beurt aan het populaire Mario Kart Koins: Kleurrijke munten waarmee je kon Bouncen, Flippen, Spinnen en Rollen.
Hoe verdienden we de aandacht?
De PLUS spaaracties lenen zich bij uitstek voor de Attention Trigger Beloning: een trigger waarvan is bewezen dat het de betrokkenheid bij het onderwerp vergroot en de salesknop weet te stimuleren. We voegden daar de trigger Status aan toe door kinderen uit te dagen de tofste koin trick video te maken.
Het idee
Een user generated content campagne zorgde ervoor dat kinderen ook daadwerkelijk actief én creatief aan de haal gingen met hun gespaarde Mario Kart Koins. De uitdaging voor alle jonge deelnemers was om de tofste koin trick video te maken, zodat een jury – bestaande uit bekende influencers – de winnaar van de week mocht belonen met een Nintendo Switch spelcomputer + Mario Kart 8 Deluxe.
Resultaten
In 5 weken tijd had de online website ruim 290.000 bezoekers, met meer dan 11.000 deelnemers.