PLUS Retail

Knikkeren is weer helemaal hot. Van het kijken naar races tot het bouwen van je eigen knikkerbaan. Reden voor PLUS Supermarkt om in te haken op deze rage met de spaarcampagne: Marble Maniacs. Begin 2021 spaar je bij PLUS voor de 24 Marble Maniacs die je ook terugziet in het TV programma Marble Mania op SBS6. Hoe maken we kinderen enthousiast voor de knikkers van PLUS?

Hoe brengen we kinderen in beweging? 
Spannende wedstrijden, grappige onderonsjes en het plezier van het racespel spatten van het scherm. Met de trigger emotie enthousiasmeren we kinderen voor de spaaractie van PLUS en jagen we de spaarwoede aan.
Het idee
Knikkeren is serious business. De races zijn geen kinderspel, het gaat er hard aan toe. Met de Marble Maniacs haal je de spanning van een race bij jou in de woonkamer. Met een eigen knikkerbaan en verzameldoos heb je alles in huis voor bloedstollende actie.

We vliegen deze activerende campagne dan ook aan als een sportieve strijd. Met alle ingrediënten die daarbij horen. Van vurige sportverslaggeving, tot de fysieke en mentale onderlinge strijd. Alles draait om de knikkers. Zij zijn de hero’s van de campagne, die leven in hun eigen 3D wereld waar hun karakters leiden tot grappige situaties. Zo duwt Turbo Tomaat in het voorbijgaan Zure Pruim aan de kant. De knikkers finishen in de echte wereld in de knikkerbaan en het verzamelblik van een jongetje.
Uitwerking & middelen
Knikkeren is voor jong en oud, zo ook de spanning van de knikkerraces. Om de verzamelwoede binnen de verschillende generaties aan te wakkeren is ingezet op dekking binnen zowel de traditionele, als de digitale kanalen. De TVC wordt ondersteund door een serie van online video’s op sociale media. Ook racen de Marble Maniacs voorbij in homepage take-overs en display ads. 

Resultaten

De knikkerhype is real!
Al in de eerste twee campagne weken zijn er meer dan 5.000.000 knikkers, 200.000 knikkerbanen en 76.000 verzamelblikken uitgegeven.