Een nieuwe occasion zoeken lijkt leuk, maar als de zoektocht eenmaal begint, verdwaal je gemakkelijk in alle opties. Pk's, kW’s, cc’s, carosserievorm, transmissie? Niet iedereen is thuis in deze terminologie, maar menig autosite heeft deze grote groep autokopers niet primair op het vizier. Hoe maken we duidelijk dat AutoTrack er juist voor hen is?
Hoe brengen we mensen in beweging?
We spelen in op heldere behoeften die mensen hebben als ze een auto zoeken: zoals de hoeveelheid ruimte of gemak en duidelijkheid in het aankoopproces. Met de nieuwe pay-off en bijpassende merkcampagne geven we de autozoeker bovendien het vertrouwen dat je bij AutoTrack gemakkelijk zelf de perfecte auto vindt. 

Het idee

AutoTrack is een nieuwe weg ingeslagen en maakt het vinden van een auto juist makkelijker voor hen die een passende, fijne en betrouwbare auto willen, maar die niet de kennis of interesse hebben om zich uitgebreid in alle technische details van auto’s te verdiepen. Met slimme zoekfilters, duidelijke uitleg en overzichtelijke informatie hoef je niet te zoeken in alle 188.427 auto’s op het platform, maar vind je alleen de auto’s die passen bij jouw behoeften en wensen. Zo heb je de perfecte auto sneller gevonden. Bovendien weet je zeker dat je een veilige keuze maakt, want AutoTrack doet nog steeds een grondige check van het kenteken, voertuighistorie, kilometerstand en schadeverleden.

Met de nieuwe pay-off ‘Simpelweg AutoTrack’ geven we de autozoeker de zekerheid dat je bij AutoTrack eenvoudig zelf de juiste auto vindt. Naast gemak straalt het een gevoel van vertrouwen uit. Het is de bevestiging dat je bij AutoTrack aan het juiste adres bent voor het vinden van jouw perfecte en betrouwbare auto. 

Uitwerking & middelen

Energize ontwikkelde naast de pay-off ook een nieuwe visuele stijl voor de huidige en toekomstige campagnes. De merkcampagne wordt uitgerold in print, radio en online advertising en speelt in op verschillende behoeften van mensen wanneer zij een auto zoeken. Van een grotere auto bij gezinsuitbreiding tot een groene auto met oog voor het klimaat. Ook worden services uitgelicht om autokopers zekerheid en meer gemak te bieden, zoals het starten van de proefrit thuis bij jou voor de deur.