Nieuws
Nieuws
CMOtalk Global: Unilever over purpose
22 November 2021

CMOtalk Global: Unilever over purpose

Unilever is een van de grootste FMCG bedrijven in de wereld. Met meer dan 400 merken verspreid over 192 landen is het een werkelijke gigant. Hoe...
Praxis over het dichterbij brengen van online en offline.
23 October 2021

Praxis over het dichterbij brengen van online en offline.

Na een succesvolle test wil Praxis hun Phygital winkels verder uitrollen. In deze winkels worden gemakken van online shoppen zoals het checken van de...
CMOtalk Global: Justeattakeaway.com over global marketing
14 October 2021

CMOtalk Global: Justeattakeaway.com over global marketing

JET is het go-to maaltijd bestelplatform in 24 landen wereldwijd and groeit nog steeds onafgeremd. Met de overname van Grubhub heeft Just Eats ook...
Oproep deelname aan bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
16 September 2021

Oproep deelname aan bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Baarmoederhalskanker komt het meest voor bij vrouwen tussen de 30 en 60 jaar. Sinds 1996 worden zij iedere 5 jaar uitgenodigd voor het landelijke...
Spaar je club gezond
06 September 2021

Spaar je club gezond

PLUS staat als meest verantwoorde supermarkt van Nederland altijd klaar voor de buurt. En als er een moment is om je favoriete sport- of...
CMOtalk Global: Domino’s over de customer experience journey
31 August 2021

CMOtalk Global: Domino’s over de customer experience journey

Domino’s is wereldwijd bekend vanwege het bezorgen van hun pizza’s ‘at the speed of light’. Met meer dan 18.000 restaurants heeft Domino’s...
RTL over hoe Videoland wint met lokale relevantie?
18 August 2021

RTL over hoe Videoland wint met lokale relevantie?

Met de opkomst van streamingdienst Netflix, gingen de videotheken van Videoland ten onder. Maar ondanks de stevige concurrentie doet de...
Nieuwe propositie en huisstijl voor JNF
11 August 2021

Nieuwe propositie en huisstijl voor JNF

Het JNF bestaat al 120 jaar en kent een trouwe schare donateurs. Maar voor het realiseren van de ambities van de stichting is het cruciaal om ook...
Bol.com over de transitie naar een purpose-driven organisatie
21 July 2021

Bol.com over de transitie naar een purpose-driven organisatie

Van een organisatie die focust op groei, ontwikkelt bol.com zich naar een organisatie die werkt vanuit purpose. Met de ambitie om over twee jaar het...
Glaspoort: glasvezel voor iedereen
13 July 2021

Glaspoort: glasvezel voor iedereen

Kleinere woonkernen raken echter steeds meer achterop, omdat de aanleg te duur of economisch minder interessant wordt gevonden. Tijd om daar wat aan...
CMOtalk Global: L’Oréal over digitalisering
02 July 2021

CMOtalk Global: L’Oréal over digitalisering

Als een van de voorlopers in digitale transformatie, betrekt L’Oréal consumenten met innovatieve AI en AR oplossingen. Philipp Markmann, Chief...
CMOtalk slaat de vleugels uit en gaat internationaal
01 July 2021

CMOtalk slaat de vleugels uit en gaat internationaal

CMOtalk, de prijswinnende marketing podcast en het exclusieve marketingnetwerk, lanceert na zes succesvolle seizoenen de internationale show. Vanaf 1...
Fitchannel en Facebook over discovery commerce
17 June 2021

Fitchannel en Facebook over discovery commerce

Discovery commerce... wat is het precies, en wat kan het betekenen voor de groei van jouw business? In deze CMOtalk Special vertellen Aart-Jan van...
Bouw je eigen EK met PLUS BRICKS
23 May 2021

Bouw je eigen EK met PLUS BRICKS

Maak je klaar voor het EK. Na negen jaar zijn we er weer bij en dat is meer dan prima. De Oranje-gekte zal hoe dan ook weer los barsten en ook PLUS...
De Bijenkorf over customer experience
19 May 2021

De Bijenkorf over customer experience

De Bijenkorf richt haar pijlen steeds meer op online, e-commerce en op bezoekers over de grens. Hoe borgt het luxe warenhuis op al die terreinen de...
Hoogste tijd voor een heerlijke BBQ
10 May 2021

Hoogste tijd voor een heerlijke BBQ

4 jaar en 27 dagen getrouwd, blauwe lucht na dagen regen of je veterstrikdiploma gehaald? Er is altijd wel iets te vieren, dus maak er een feestje...
ANWB over maatschappelijk verantwoorde marketing
28 April 2021

ANWB over maatschappelijk verantwoorde marketing

Met bijna 5 miljoen leden kun je stellen dat de ANWB een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. En die rol neemt zij met succes op zich:...
Charlie Temple: een bril voor elk moment.
29 April 2021

Charlie Temple: een bril voor elk moment.

Vandaag de dag wordt een bril niet alleen gezien als iets noodzakelijks. Een bril is een manier om je outfit compleet te maken en verschillende looks...
Workshops Aandachtsmarketing
20 April 2021

Workshops Aandachtsmarketing

Door uitpuilende mailboxen, ontplofte Whatsapp groepen en een overdaad aan content, is aandacht schaars. In de interactieve workshop...
Swapfiets over scale-up marketing
08 April 2021

Swapfiets over scale-up marketing

Met de komst van investeerder Ponooc ging Swapfiets als een speer. In een paar jaar tijd groeide de startup van een kleine 150 naar meer dan 225.000...
Energize zoekt creative copywriter
30 March 2021

Energize zoekt creative copywriter

Energize zoekt per direct een woordkunstenaar, een frisse merkdenker. Iemand die ons creatieve team komt versterken met zijn schrijfkunst en elke...
Nierstichting: Goed of zout?
23 March 2021

Nierstichting: Goed of zout?

Zonder dat je het door hebt, krijg je meer zout binnen dan goed is voor je nieren. Alledaagse producten bevatten vaak meer zout dan je denkt. Vaak...
Begin het voorjaar met Lentebloeiers
21 March 2021

Begin het voorjaar met Lentebloeiers

We komen uit een koude, donkere winter. Tijd voor de lente, dus laten we het voorjaar extra vrolijk beginnen! Want iedereen fleurt op door die...
Drie nieuwe klanten voor Energize
09 March 2021

Drie nieuwe klanten voor Energize

Voor het online brillenmerk Charlie Temple is de TV commercial in de maak. Met De Goede & De Stoute leggen we een stevig fundament om met...
PLUS: Goed eten is een goed begin
08 March 2021

PLUS: Goed eten is een goed begin

Frisse energie, de ramen gaan open en iedereen is zo vrolijk. Het voorjaar voelt als een nieuw begin. In een serie van zes online video's voor de...
Ren tegen kanker met de KWF Support Socks
04 March 2021

Ren tegen kanker met de KWF Support Socks

Met veranderend geefgedrag van jongeren en het wegvallen van grote sponsorevenementen is er behoefte aan aanvullende nieuwe fondsenwervingsmethoden....
O’Neill over communities en duurzaamheid
25 February 2021

O’Neill over communities en duurzaamheid

O’Neill werd in 1952 opgericht door surflegende Jack O’Neill. Hij veranderde de surfwereld voorgoed met de uitvinding van het wetsuit. Het merk...
Spaar supersnelle knikkers bij PLUS
31 January 2021

Spaar supersnelle knikkers bij PLUS

Knikkeren is weer helemaal hot. Van het kijken naar races tot het bouwen van je eigen knikkerbaan. Reden voor PLUS Supermarkt om in te haken op deze...
Corné Hoogendoorn (Corendon) over AI
28 January 2021

Corné Hoogendoorn (Corendon) over AI

Over artificial intelligence wordt veel gesproken, maar hoe passen we het toe in marketing? Corendon startte 3,5 jaar geleden met een pilot om de...
PLUS maakt gezond eten makkelijk
04 January 2021

PLUS maakt gezond eten makkelijk

Stiekem heeft het overgrote deel van de mensen goede voornemens aan het begin van het nieuwe jaar. Zoals meer bewegen of gezonder eten. Maar moet je...
Heineken over impactvolle merkactivatie
16 December 2020

Heineken over impactvolle merkactivatie

Bij bier draait het om de beleving rond het merk en product, daarom zet Heineken vol in op merkactivatie. Oók in het jaar waarin de geplande fysieke...
Arno Lubrun (Facebook) over veiligheid op het platform en discovery commerce
02 December 2020

Arno Lubrun (Facebook) over veiligheid op het platform en discovery commerce

Afgelopen zomer ging Facebook in gesprek met adverteerders over hate speech en misinformatie. In deze speciale aflevering een transparant gesprek met...
PLUS zorgt voor een feestelijk samenzijn met kerst
06 December 2020

PLUS zorgt voor een feestelijk samenzijn met kerst

Energize ontwikkelde de nieuwe online kerstcampagne waarin PLUS verhalen vertelt van busreizigers die op weg zijn naar hun (corona-proof)...
Doneer een lampion voor een dierbare.
17 November 2020

Doneer een lampion voor een dierbare.

Heel Nederland geeft licht. Vanaf 17 november activeren we heel Nederland een lampion te doneren om steun en liefde te bieden aan iemand die...
Kevin Capota (L’Oréal) over digital services.
19 November 2020

Kevin Capota (L’Oréal) over digital services.

Beautyfabrikant L’Oréal heeft zich ontwikkeld tot digitale service organisatie. Kevin Capota (CMO & CDO bij L’Oréal Nederland) vertelt in...
Het gratis PLUS Boodschappenpakket is er weer
26 October 2020

Het gratis PLUS Boodschappenpakket is er weer

Hij is er weer! Bij PLUS kun je weer sparen voor het gratis PLUS Boodschappenpakket ter waarde van € 50,-. Dit jaar maakt het pakket zijn entree...
Geef een draai aan je dag met Sultana
12 October 2020

Geef een draai aan je dag met Sultana

Iets nieuws van ons voor iets nieuws van Sultana. Sultana Twist: fruitbiscuit met een vleugje groente. En 100% vegan. Dat voelt dubbel goed. Te zien...
Alexandra Legro (Hunkemöller) over data, marketing & commerce
24 September 2020

Alexandra Legro (Hunkemöller) over data, marketing & commerce

Hunkemöller groeit hard en dat is danken aan haar techgedreven en omnichannel aanpak. Hoe zorgen marketing en sales er samen voor dat klanten...
Waar halen ze het vandaan?
21 September 2020

Waar halen ze het vandaan?

PLUS vindt goed eten belangrijk en kiest daarom voor producten die met respect voor dier, mens en milieu gemaakt worden. Daarvoor werkt zij nauw...
Word een Buitenbaas met PLUS en Boswachter Arjan
07 September 2020

Word een Buitenbaas met PLUS en Boswachter Arjan

Kinderen gaan steeds minder vaak naar buiten. Ze besteden juist meer tijd in de digitale wereld en weten daardoor minder over dieren en planten. Dat...
Trix van der Vleuten (KFC) over inclusiviteit
13 August 2020

Trix van der Vleuten (KFC) over inclusiviteit

Wereldwijd is het een hot topic, maar in Nederland blijven merken nog redelijk stil over inclusiviteit. Wat doet Kentucky Fried Chicken? In de 60e...
Annemarie Swijtink (McDonald’s) over marketingstrategie in crisistijden.
09 July 2020

Annemarie Swijtink (McDonald’s) over marketingstrategie in crisistijden.

Op zondag 15 maart moest McDonald’s binnen 30 minuten 252 restaurants sluiten. Hoe gaat het grootste horecamerk van Nederland om met de...
Zomercampagne voor Sultana. Dat voelt goed.
26 June 2020

Zomercampagne voor Sultana. Dat voelt goed.

Ondanks de versoepeling van de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zal de zomer er toch anders uitzien dan normaal. Nu we...
Hoe komt jouw merk sterker uit de crisis?
24 June 2020

Hoe komt jouw merk sterker uit de crisis?

De uitbraak van het coronavirus zet bedrijven onder druk, maar biedt ook veel kansen. Slimme marketeers bereiden zich nu voor op ‘het nieuwe...
Arjan Dijk (Booking.com) over hoe te handelen in wereld na corona.
04 June 2020

Arjan Dijk (Booking.com) over hoe te handelen in wereld na corona.

Nu de wereld tijdelijk stilstaat, vragen we Booking.com hoe zij zich straks gaan bewegen in een post-corona tijdperk. Hoe gaat deze mondiale speler...
Goed eten wil je goed bereiden met de keukenhulpjes van PLUS
25 May 2020

Goed eten wil je goed bereiden met de keukenhulpjes van PLUS

In de dagelijkse drukte doe jij je uiterste best om een lekkere maaltijd te maken, maar voor je het weet is je keuken een rommeltje en loopt het in...
Corona Special over marketing in uitzonderlijke tijden.
30 April 2020

Corona Special over marketing in uitzonderlijke tijden.

Hoe ga je als merk adequaat om met de effecten van corona, en hoe kun je je zo goed mogelijk voorbereiden op het grote onbekende, het nieuwe normaal?...
CetaBever Natuurlijk Effect. Houd hout hout!
28 April 2020

CetaBever Natuurlijk Effect. Houd hout hout!

De lente is in de lucht! Tijd om de tuinmeubels uit de schuur te halen en die nieuwe schutting te plaatsen. Maar dan wel met behoud van de...
Fabian van Schie (Verkade) over de veranderende behoefte van de consument.
23 April 2020

Fabian van Schie (Verkade) over de veranderende behoefte van de consument.

Hoe blijf je als fabrikant van koekjes en chocola nog relevant in een wereld die steeds bewuster en meer suikervrij is? Kan Verkade er nog chocolade...
#zegdatjedenkt met Greetz
07 April 2020

#zegdatjedenkt met Greetz

Nadat we voor Greetz een contentstrategie hebben gecreëerd, ontwikkelden we de afgelopen maanden twee mooie projecten. Waaronder de campagne...
Met 5 sterren in Emerce 100
02 April 2020

Met 5 sterren in Emerce 100

Tijd voor taart en toeters! We zijn door Emerce genoteerd als een van de 100 beste bedrijven van Nederland in de categorie E-Business! Met 5 sterren...
Met PLUS wordt Pasen een eitje!
02 April 2020

Met PLUS wordt Pasen een eitje!

Het zal je deze Pasen niet verbazen dat de dagen anders zijn dan gebruikelijk. Maar ook in deze tijd kun je met PLUS volop van Pasen genieten. Of je...
Gertjan Sturm (BSH Nederland) over customer journey en klantinzichten.
26 March 2020

Gertjan Sturm (BSH Nederland) over customer journey en klantinzichten.

De witgoedmarkt ziet zwart van de merken. En als je dan ook nog eens via retailers verkoopt; hoe win je de slag om de consument? In de 55e CMOtalk...
Arno Donkersloot (Hooghoudt) over merkvitaliteit en imagoverandering.
20 February 2020

Arno Donkersloot (Hooghoudt) over merkvitaliteit en imagoverandering.

Jong geleerd is oud gedaan. Maar hoe blijf je als oud (jenever)besje jong en hip? Hoe ga je als gevestigd drankmerk mee met de tijd maar blijf je...
Marc Scholten (Beerwulf) over hoe je een Minimum Viable Product opzet.
23 January 2020

Marc Scholten (Beerwulf) over hoe je een Minimum Viable Product opzet.

Binnen een half jaar een merk lanceren en optimaliseren vanuit klantfeedback. Bierwebshop Beerwulf deed het. Maar hoe b(r)ouw je een Minimum Viable...
Jeremiah Albinus (fonQ) over klantbinding op een online platform.
19 December 2019

Jeremiah Albinus (fonQ) over klantbinding op een online platform.

Hoe bind je online kopers aan jouw merk als je afhankelijk bent van marktplaatsen en de hete adem van Amazon in je nek voelt? In de CMOtalk van deze...
Kerstkookstress? Veeg het van tafel met PLUS Proefkoken.
12 December 2019

Kerstkookstress? Veeg het van tafel met PLUS Proefkoken.

Kerst is de tijd van samen zijn, samen eten én samen koken. En dit jaar kan die voorpret wat ons betreft niet vroeg genoeg beginnen! Hoogtepunt is...
Nederland geeft licht.
09 December 2019

Nederland geeft licht.

Energize ontwikkelde een volledig geïntegreerde campagne voor de lampionnenactie van KWF Kankerbestrijding. De actie, die al sinds 2016 door KWF...
Escape je provider. Ontdek T-Mobile Thuis.
04 December 2019

Escape je provider. Ontdek T-Mobile Thuis.

Consumenten betalen onnodig te veel voor hun internet, TV en telefonieabonnement. De markt van providers voor thuisabonnementen wordt gedomineerd...
Lukas Schmeink (Samsung) over het klantgedreven marketing.
21 November 2019

Lukas Schmeink (Samsung) over het klantgedreven marketing.

Op een Samsung-campus in Zuid-Korea worden smart home oplossingen van de toekomst ontwikkeld. Met aan de basis van alle activiteiten: de klanten met...
Energize aan de slag voor KWF
13 November 2019

Energize aan de slag voor KWF

Met trots kunnen we melden dat KWF Kankerbestrijding voor Energize kiest als haar digitaal en activatiebureau. Inmiddels zijn we volop bezig met het...
Patrick Hurenkamp (Bloomon) over het abonnementsmodel.
24 October 2019

Patrick Hurenkamp (Bloomon) over het abonnementsmodel.

Bloomon biedt flowers as a service. Net als Spotify voor muziek en Hello Fresh voor maaltijden. Het online abonnementsmodel wordt steeds populairder...
Luister mee met Nicolaes Maes
10 October 2019

Luister mee met Nicolaes Maes

Vanaf 17 oktober is de eerste overzichtstentoonstelling van het oeuvre van Nicolaes Maes te zien in het Mauritshuis in Den Haag. 'Nicolaes Maes,...
30 oktober boeklancering Aandachtsmarketing
30 September 2019

30 oktober boeklancering Aandachtsmarketing

Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is aandacht van de consument kostbaarder dan ooit. Hoe zorg je als...
Marijke Smallegange (Rijksmuseum) over storytelling.
26 September 2019

Marijke Smallegange (Rijksmuseum) over storytelling.

Het Rijksmuseum in Amsterdam bevat niet alleen heel veel kunst, maar ook een schat aan verhalen. Over ieder kunstwerk en elke schilder is een uniek...
Laat zien wie de Sjef is met de Kruiden Sjeffies van PLUS
09 September 2019

Laat zien wie de Sjef is met de Kruiden Sjeffies van PLUS

Maak maar snel ruimte thuis in de keuken. Haal de vensterbank leeg. De Kruiden Sjeffies komen eraan. Dit zijn twintig kruidensoorten vertaald naar...
Marene Arnold (Mastercard) over sonic branding en voice.
22 August 2019

Marene Arnold (Mastercard) over sonic branding en voice.

Begin 2019 schrapte Mastercard de naam uit het logo en behield alleen de iconische rode en gele overlappende cirkels. Kort daarna werd ook de nieuwe...
Noor Cloo (Air Miles) over klantloyaliteit.
25 July 2019

Noor Cloo (Air Miles) over klantloyaliteit.

Vorig jaar stimuleerde Air Miles haar spaarders om hun spaarpunten en masse in te wisselen. De actie moest vitaliteit in het spaarprogramma brengen....
Susan Houben (Vrumona) over intrapreneurship
26 June 2019

Susan Houben (Vrumona) over intrapreneurship

Niet alleen startups, ook corporates willen denken als ondernemers en creatiever en innovatiever zijn... Maar dat is vaker niet dan wel succesvol....
Aandachtreeks #8: Aandacht verdienen met het Verdiende Aandacht Canvas
24 June 2019

Aandachtreeks #8: Aandacht verdienen met het Verdiende Aandacht Canvas

Aandacht is schaarser dan ooit. Mensen willen hun aandacht wel geven aan merken, zolang zij er iets in ruil voor terugkrijgen. Wij geloven dat...
Aandachtreeks #7: Belonen loont
13 June 2019

Aandachtreeks #7: Belonen loont

Mensen worden aangetrokken door (extrinsieke) beloningen: kortingen, winkansen, bonussen of gratis producten. Belonen is een heel concrete manier om...
Aandachtreeks #6: Hoe marketing verbindt
06 June 2019

Aandachtreeks #6: Hoe marketing verbindt

Mensen zijn sociale wezens. We willen ergens bij horen. De sociale psychologie spreekt ook wel over de 'ingroup': een sociale groep met wie een...
Linda van Schaik (Shell) over business model innovation
23 May 2019

Linda van Schaik (Shell) over business model innovation

Linda van Schaik is als General Manager Marketing & Communication verantwoordelijk voor alle tankstations wereldwijd bij Shell. Ondanks de...
Aandachtreeks #5: Geef mij iets nieuws
24 May 2019

Aandachtreeks #5: Geef mij iets nieuws

Nieuwe en onverwachte zaken krijgen bijna vanzelf aandacht van consumenten. Mensen zijn nieuwsgierige wezens (al heeft de een er meer van dan de...
Aandachtreeks #4: Prikkel het gevoel
16 May 2019

Aandachtreeks #4: Prikkel het gevoel

Marketing met een lach en een traan. Emotie is niet voor niets populair bij reclamemakers. We prikkelen het gevoel in ruil voor aandacht én om te...
Aandachtreeks #3: Laat mensen goed uit de verf komen
09 May 2019

Aandachtreeks #3: Laat mensen goed uit de verf komen

Al in 1943 definieerde Maslow de basisbehoeften van de mens. De vierde menselijke behoefte is waardering & erkenning. Daaronder valt ook status....
Aandachtreeks #2: Maak je nuttig voor de klant
02 May 2019

Aandachtreeks #2: Maak je nuttig voor de klant

Mensen hebben vaak vragen over producten en diensten. De vragen of problemen lopen sterk uiteen. Van "Kan ik als ZZP'er een hypotheek krijgen?" tot...
Aandachtreeks #1: Hoe werkt aandacht?
25 April 2019

Aandachtreeks #1: Hoe werkt aandacht?

Aandacht. Marketeers willen het, consumenten geven het: onder bepaalde voorwaarden, namelijk dat het hun leven verrijkt. Hoewel we allemaal steeds...
Martijn Delahaye (AFAS) over het effect van sponsoring
18 April 2019

Martijn Delahaye (AFAS) over het effect van sponsoring

AFAS is als administratieve softwareleverancier sponsor van o.a. AZ en AFAS Live. In het gesprek met Martijn Delahaye, Directeur Marketing &...
Valerie van Schaick (Nestlé) over het onderscheidend vermogen van A-merken
28 March 2019

Valerie van Schaick (Nestlé) over het onderscheidend vermogen van A-merken

Het concurrentieveld van A-merken wordt door opkomende huismerken steeds groter. Klaas besprak met Valerie van Schaick, CMO van Nestlé wat dit voor...
HOYA laat je de details van het seizoen zien
18 March 2019

HOYA laat je de details van het seizoen zien

Van sneeuw in de winter, tot zonnestralen in de zomer en stormachtiger weer in de herfst, waarbij de dagen korter worden. Die verschillende...
UNITi: de nieuwste 3D brillenlijn van Yuniku
11 March 2019

UNITi: de nieuwste 3D brillenlijn van Yuniku

UNITi is een strakke en stijlvolle serie brillen gemaakt met een 3D geprint frame van polyamide in zes verschillende kleuren met pootjes en details...
Drie nieuwe Energizers: Welkom Kim, Wendy en Nicole!
04 March 2019

Drie nieuwe Energizers: Welkom Kim, Wendy en Nicole!

Onze jongste aanwinst van het kantoor is Kim. Ze studeert Communication- en Multimedia Design. Als stagiair draait ze op volle touren mee, daarom kun...
Annemarie Joosen (Marktplaats) over data driven marketing in de praktijk
21 February 2019

Annemarie Joosen (Marktplaats) over data driven marketing in de praktijk

Een groot voordeel van online marketing is dat het meetbaar is. In deze 42e aflevering met Annemarie Joosen van Marktplaats duiken we in de wereld...
Maak je eigen fabeltje met de Fabeltjeskrant handpoppen van PLUS
01 March 2019

Maak je eigen fabeltje met de Fabeltjeskrant handpoppen van PLUS

Van vijf van de karakters uit de film spaar je nu bij PLUS een gratis superzachte handpop. Meneer de Uil, Lowieke de Vos, Bor de Wolf, Juffrouw...
Erik-Jan Gelink (Transavia) over de transformatie naar een agile organisatie
22 January 2019

Erik-Jan Gelink (Transavia) over de transformatie naar een agile organisatie

Door verschillende externe factoren was het voor Transavia hoog tijd voor verandering. Erik-Jan Gelink vertelt je in deze 41e CMOtalk over de...
Onderzoek: Hoe trek je de aandacht van consumenten?
17 January 2019

Onderzoek: Hoe trek je de aandacht van consumenten?

De ontwikkelingen in het marketingvak gaan razendsnel. De digitalisering dendert in rap tempo door, het concurrentieveld wordt groter en klanten...
Jeroen de Bakker (Talpa Network) over de toekomst van radio
23 December 2018

Jeroen de Bakker (Talpa Network) over de toekomst van radio

Het radiobedrijf binnen Talpa Network wil het leven van mensen verrijken met de magie van sound. En dat is niet alleen met muziek zelf, maar ook met...
Spaar voor the voice of holland gadgets bij plus
11 January 2019

Spaar voor the voice of holland gadgets bij plus

Menig Nederlander houdt ervan om met gadgets te spelen. Zeker wanneer ze je van de keuken zo naar een virtuele wereld brengen. Maar dan moet je...
Dorkas Koenen (Rabobank) over purpose marketing
15 November 2018

Dorkas Koenen (Rabobank) over purpose marketing

Purpose marketing staat hoog op de agenda van marketeers, blijkt uit De Grote Marketing Enquete 2018 van Adformatie. Maar: hoe zit het nu precies met...
CMOtalk/Dinner 2018: CMO's moeten meer vlooien
04 November 2018

CMOtalk/Dinner 2018: CMO's moeten meer vlooien

Op 1 november 2018 kwamen 40 CMO's van Nederland samen in de Apenheul voor de derde editie van het CMOtalk/Dinner. Een avond vol waardevolle...
Hoe happy is werkend Nederland?
29 October 2018

Hoe happy is werkend Nederland?

Nationale Vacaturebank zet alles op alles voor jouw baan. Die merkbelofte zien we steeds vaker terug, zoals ook in de Happy Check: een online tool...
Jan Willem Förch (KWF) over het activeren en binden van donateurs
29 October 2018

Jan Willem Förch (KWF) over het activeren en binden van donateurs

KWF Kankerbestrijding is marktleider in de goede doelenmarkt, maar hoe activeer je mensen nog om te doneren? En hoe zorg je ervoor dat je ze aan je...
BLG Wonen geeft mensen met flexibel inkomen de ruimte
29 October 2018

BLG Wonen geeft mensen met flexibel inkomen de ruimte

In een nieuwe campagne laat BLG Wonen zien welke hypotheekmogelijkheden er zijn voor mensen met flexibele arbeidscontracten. Een sterk groeiende...
CABRIO made by Yuniku: een nieuwe collectie 3D-geprinte brillen
28 August 2018

CABRIO made by Yuniku: een nieuwe collectie 3D-geprinte brillen

Yuniku is een open platform dat gebruik maakt van geavanceerde 3D-printtechnologie. Zicht staat in dit revolutionaire proces centraal. Het merk...
Alabastine: met gemak de beste
29 August 2018

Alabastine: met gemak de beste

Alabastine, onderdeel van AkzoNobel, is de grootste fabrikant van specialistische pre-deco producten en oplossingen in Nederland. Om marktleider te...
Jan Willem Koch (Hallmark) over hoe je de stap maakt van CMO naar CEO
23 August 2018

Jan Willem Koch (Hallmark) over hoe je de stap maakt van CMO naar CEO

Hoe maak je de stap van CMO naar CEO? Jan Willem Koch van Hallmark deelt zijn geheime tips in deze gloednieuwe CMOtalk. Luister en ontdek ook hoe je...
Theo van Uffelen (AEGON) over de transitie naar een klantgerichte organisatie
15 July 2018

Theo van Uffelen (AEGON) over de transitie naar een klantgerichte organisatie

Deze maand interviewt Klaas Weima Theo van Uffelen, Marketing Directeur Particulier bij AEGON. Luister de podcast en ontdek hoe Theo de transformatie...
Ard Bossema (Grolsch) over creativiteit en 400 jaar karakter
15 June 2018

Ard Bossema (Grolsch) over creativiteit en 400 jaar karakter

Deze maand interviewt Klaas Weima Ard Bossema, Chief Marketing Officier bij Koninklijke Grolsch. Ard begon zijn carrière bij Unilever, startte in...
Nieuwe Energizers!
29 May 2018

Nieuwe Energizers!

Elize steekt haar handen uit de mouwen als producer en weet iedere productie tot een fantastisch einde te brengen. En wanneer je een voet over de...
CMOtalk wint brons bij Esprix!
29 May 2018

CMOtalk wint brons bij Esprix!

Woensdag 23 mei werden in EYE de Esprix awards uitgereikt. CMOtalk was niet alleen genomineerd in de categorie Business-2-Business, maar mocht op de...
BLG Wonen: houd je huis in topconditie.
28 May 2018

BLG Wonen: houd je huis in topconditie.

In de nieuwe campagne kijkt BLG Wonen verder dan alleen de hypotheeklasten. Met de online service krijgen huizenkopers persoonlijk advies voor het...
CMOtalk #33: Adriana Hoppenbrouwer over de comeback van HEMA
15 May 2018

CMOtalk #33: Adriana Hoppenbrouwer over de comeback van HEMA

Ruim tien jaar geleden verhuisde ze naar Nederland, om in 2015 aan haar grootste uitdaging ooit te beginnen: het oer-Hollandse merk HEMA weer op de...
Energize viert 12,5 jarig jubileum
05 April 2018

Energize viert 12,5 jarig jubileum

Energize viert 12,5 jarig jubileum! Het lijkt als de dag van gisteren dat we in 2005 onze deuren openden in -jawel- Driebergen. Om dit te vieren...
NIEUW! Joris Aperghis over fysieke winkels vs machine learning.
03 April 2018

NIEUW! Joris Aperghis over fysieke winkels vs machine learning.

Iedere maand interviewt Klaas Weima Nederlandse Chief Marketing Officers over actuele marketingthema’s. In deze aflevering Joris Aperghis, CEO bij...
Energize hou't simpel voor CetaBever
26 March 2018

Energize hou't simpel voor CetaBever

Met de nieuwe merkbelofte ‘Hou’t simpel’ wil CetaBever de consument het vertrouwen geven om de klus aan te pakken en met succes af te ronden....
Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku
09 March 2018

Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku

Voor de unieke samenwerking tussen Ørgreen + Yuniku heeft Energize een visuele campagne met de merkbelofte 'Designed around you' gecreëerd. De...
Kasimir Vermeulen nieuwe Strategy Director
09 March 2018

Kasimir Vermeulen nieuwe Strategy Director

Kasimir Vermeulen gaat voor strategische verdieping en vernieuwing zorgen op het gebied van merkstrategie, business creativiteit en branded...
Laat je tofste Koin trick zien!
26 February 2018

Laat je tofste Koin trick zien!

In navolging op de succesvolle Emoji campagne heeft PLUS een nieuwe spaaractie uitgerold! Dit keer kun je sparen voor 24 verschillende Mario Kart...
Kees van den Heuvel over datasegmentatie, blockchain en de nieuwe privacywetgeving.
28 February 2018

Kees van den Heuvel over datasegmentatie, blockchain en de nieuwe privacywetgeving.

Iedere maand interviewt Klaas Weima Nederlandse Chief Marketing Officers over actuele marketingthema’s. Deze maand een interview met Kees van den...
Goed eten is samen eten
06 December 2017

Goed eten is samen eten

Het favoriete seizoen van PLUS staat voor de deur: Kerst. Een uitgelezen kans om met elkaar aan tafel te genieten van een heerlijk diner met echte...
Een onvergetelijk & muzikaal CMOtalk Dinner
27 November 2017

Een onvergetelijk & muzikaal CMOtalk Dinner

Een exclusieve avond waar communicatie- en marketing-iconen voor worden uitgenodigd. Op 9 november 2017 waren de studio's van het Muziekcentrum van...
Spot or not
20 November 2017

Spot or not

We ontwikkelden voor HOYA de B2B-campagne ‘Spot or Not’. ECP’s worden uitgedaagd om digitaal de Big 5 te spotten en maken zo kans op een...
Zilver voor CMOtalk
16 November 2017

Zilver voor CMOtalk

Donderdag 16 november was de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards. CMOtalk is in de categorie B-2-B bekroond met een zilveren award!...
Alles op alles voor Nationale Vacaturebank
13 November 2017

Alles op alles voor Nationale Vacaturebank

De online vacaturesite heeft een gloednieuw platform waar werkzoekenden niet alleen alle banen kunnen vinden, maar ook handige tools en slimme checks...
Twee Lovie Awards voor 'The Goldfinch a bird's eye view'
12 October 2017

Twee Lovie Awards voor 'The Goldfinch a bird's eye view'

Want de storytelling website ‘Het puttertje in vogelvlucht’ voor het Mauritshuis heeft maar liefst twee Lovies gewonnen bij The Lovie Awards in...
Online content met een knipoog
18 August 2017

Online content met een knipoog

Met zowel vermakelijke als informatieve content bouwen we sinds afgelopen jaar aan het digitale platform van Centraal Beheer. Een van meest...
Werelds werk uit Cannes
16 August 2017

Werelds werk uit Cannes

Iedereen ziet steeds beter in dat merken niet zomaar iets moeten vertellen over een product, maar het meer moeten hebben over een mentaliteit. Het...
Energize zet alles op alles voor Nationale Vacaturebank
12 June 2017

Energize zet alles op alles voor Nationale Vacaturebank

In de zoektocht naar een creatief bureau dat Nationale Vacaturebank kan helpen met het realiseren van haar ambitie om de perfecte matchmaker te...
Breakfast @ Energize 2017: Durf te dromen
19 May 2017

Breakfast @ Energize 2017: Durf te dromen

Allard gaf een presentatie over zijn recent verschenen boek Semco in de polder. Allard deelde zijn verfrissende kijk op ondernemen die begint met...
BLG Wonen maakt wonen mogelijk voor mensen zonder vast contract
01 May 2017

BLG Wonen maakt wonen mogelijk voor mensen zonder vast contract

In een nieuwe campagne springt BLG Wonen in op de trend van flexibele arbeidscontracten.Je hoort het steeds meer om je heen: mensen met tijdelijke...
Energize verwelkomt vier nieuwe collega’s
24 March 2017

Energize verwelkomt vier nieuwe collega’s

Leander van Altena start als onze nieuwe Account Director. Na een korte periode van interim werkzaamheden bij diverse bureaus, sluit hij zich nu aan...
Het Puttertje, FWA of the Day en meer...
14 February 2017

Het Puttertje, FWA of the Day en meer...

De ‘storytelling’ website voor Het Puttertje is de eerste in een serie van online verhalen over meesterwerken die in het Mauritshuis zijn te...
The color experiment in Adformatie
14 February 2017

The color experiment in Adformatie

Is het mogelijk om je thermostaat lager te zetten en er nog steeds warm bij te zitten door het slimme gebruik van gekleurd licht? Voor Philips...
Aan tafel met je ouders
22 December 2016

Aan tafel met je ouders

Energize heeft voor BLG Wonen een online campagne ontwikkeld dat zich richt op starters en hun ouders met het thema: ‘Aan tafel met je ouders.’...
Ontwikkelingen vormen de toekomst
19 December 2016

Ontwikkelingen vormen de toekomst

Welke ontwikkelingen zullen de toekomst van marketing gaan vormen de komende paar jaar? Klaas schetst een beeld van zijn visie voor de trends van...
Een 360° VR Campagne voor HOYA
25 November 2016

Een 360° VR Campagne voor HOYA

Energize heeft een nieuwe B2B campagne voor HOYA Vision Care ontwikkeld en inspireert daarmee mensen om de wereld eens anders te bekijken.Een leven...
CMO’s hebben de smaak te pakken na eerste CMOtalk Dinner
18 November 2016

CMO’s hebben de smaak te pakken na eerste CMOtalk Dinner

Voor het eerst kwamen top marketeers samen voor het eerste CMOtalk Dinner in het Mauritshuis, voor een avond ongestoord spreken en luisteren. Een...
Fietspost voor beter onderzoek naar juvenile arthritis
05 September 2016

Fietspost voor beter onderzoek naar juvenile arthritis

Een groep Nederlandse artsen zal in acht dagen van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht, Nederland naar Genua in Noord-Italië fietsen. Ze doen...
Digitale bureaus van over de hele wereld bezoeken Energize
05 September 2016

Digitale bureaus van over de hele wereld bezoeken Energize

In de laatste week van juli werd de jaarlijkse Global Member Meeting of the Society of Digital Agencies (SoDa) gehouden in Amsterdam. SoDa is een...
Een intense introductiecampagne
03 August 2016

Een intense introductiecampagne

Aquafresh introduceert een nieuwe tandpasta met een intens frisse smaak die tot wel 8x frisser aanvoelt. Dus je hebt natuurlijk een intens lange...
ENERGIZE BREIDT UIT IN DE BREEDTE
08 July 2016

ENERGIZE BREIDT UIT IN DE BREEDTE

De natuurlijke groei van Energize gaat gestaag door. En dat vraagt om creatieve én strategische slagkracht. Die vonden we in de vorm van Els, Lisa...
Persoonlijke aandacht voor BLG Wonen
01 May 2016

Persoonlijke aandacht voor BLG Wonen

Energize en BLG Wonen onderzochten in een aantal sessies de potentieel, nieuwe toekomst strategieën. In de campagne die we samen creëerden is BLG...
Stapel ze allemaal - Angry Birds
01 May 2016

Stapel ze allemaal - Angry Birds

Supermarktketen PLUS heeft een loyaliteitsprogramma  gelanceerd en speelt zo in op de Angry Birds film, die op 18 mei in Nederland in première...
The Sensodyne challenge
05 April 2016

The Sensodyne challenge

Sensodyne tandpasta is bekend om zijn langdurige verlichting en bescherming van gevoelige tanden. Maar hoe laat je mensen precies zien wat de...
Energize winnaar bij NBSA Institute
01 February 2016

Energize winnaar bij NBSA Institute

In de vaak geciteerde en visionaire woorden van Andy Warhol: “In the future, everyone will be world-famous for fifteen minutes.” Wereldwijde...