Nieuws
Nieuws
Susan Houben (Vrumona) over intrapreneurship
26 June 2019

Susan Houben (Vrumona) over intrapreneurship

Niet alleen startups, ook corporates willen denken als ondernemers en creatiever en innovatiever zijn... Maar dat is vaker niet dan wel succesvol....
Aandachtreeks #8: Aandacht verdienen met het Verdiende Aandacht Canvas
24 June 2019

Aandachtreeks #8: Aandacht verdienen met het Verdiende Aandacht Canvas

Aandacht is schaarser dan ooit. Mensen willen hun aandacht wel geven aan merken, zolang zij er iets in ruil voor terugkrijgen. Wij geloven dat...
Aandachtreeks #7: Belonen loont
13 June 2019

Aandachtreeks #7: Belonen loont

Mensen worden aangetrokken door (extrinsieke) beloningen: kortingen, winkansen, bonussen of gratis producten. Belonen is een heel concrete manier om...
Aandachtreeks #6: Hoe marketing verbindt
06 June 2019

Aandachtreeks #6: Hoe marketing verbindt

Mensen zijn sociale wezens. We willen ergens bij horen. De sociale psychologie spreekt ook wel over de 'ingroup': een sociale groep met wie een...
Linda van Schaik (Shell) over business model innovation
23 May 2019

Linda van Schaik (Shell) over business model innovation

Linda van Schaik is als General Manager Marketing & Communication verantwoordelijk voor alle tankstations wereldwijd bij Shell. Ondanks de...
Aandachtreeks #5: Geef mij iets nieuws
24 May 2019

Aandachtreeks #5: Geef mij iets nieuws

Nieuwe en onverwachte zaken krijgen bijna vanzelf aandacht van consumenten. Mensen zijn nieuwsgierige wezens (al heeft de een er meer van dan de...
Aandachtreeks #4: Prikkel het gevoel
16 May 2019

Aandachtreeks #4: Prikkel het gevoel

Marketing met een lach en een traan. Emotie is niet voor niets populair bij reclamemakers. We prikkelen het gevoel in ruil voor aandacht én om te...
Aandachtreeks #3: Laat mensen goed uit de verf komen
09 May 2019

Aandachtreeks #3: Laat mensen goed uit de verf komen

Al in 1943 definieerde Maslow de basisbehoeften van de mens. De vierde menselijke behoefte is waardering & erkenning. Daaronder valt ook status....
Aandachtreeks #2: Maak je nuttig voor de klant
02 May 2019

Aandachtreeks #2: Maak je nuttig voor de klant

Mensen hebben vaak vragen over producten en diensten. De vragen of problemen lopen sterk uiteen. Van "Kan ik als ZZP'er een hypotheek krijgen?" tot...
Aandachtreeks #1: Hoe werkt aandacht?
25 April 2019

Aandachtreeks #1: Hoe werkt aandacht?

Aandacht. Marketeers willen het, consumenten geven het: onder bepaalde voorwaarden, namelijk dat het hun leven verrijkt. Hoewel we allemaal steeds...
Martijn Delahaye (AFAS) over het effect van sponsoring
18 April 2019

Martijn Delahaye (AFAS) over het effect van sponsoring

AFAS is als administratieve softwareleverancier sponsor van o.a. AZ en AFAS Live. In het gesprek met Martijn Delahaye, Directeur Marketing &...
Valerie van Schaick (Nestlé) over het onderscheidend vermogen van A-merken
28 March 2019

Valerie van Schaick (Nestlé) over het onderscheidend vermogen van A-merken

Het concurrentieveld van A-merken wordt door opkomende huismerken steeds groter. Klaas besprak met Valerie van Schaick, CMO van Nestlé wat dit voor...
HOYA laat je de details van het seizoen zien
18 March 2019

HOYA laat je de details van het seizoen zien

Van sneeuw in de winter, tot zonnestralen in de zomer en stormachtiger weer in de herfst, waarbij de dagen korter worden. Die verschillende...
UNITi: de nieuwste 3D brillenlijn van Yuniku
11 March 2019

UNITi: de nieuwste 3D brillenlijn van Yuniku

UNITi is een strakke en stijlvolle serie brillen gemaakt met een 3D geprint frame van polyamide in zes verschillende kleuren met pootjes en details...
Drie nieuwe Energizers: Welkom Kim, Wendy en Nicole!
04 March 2019

Drie nieuwe Energizers: Welkom Kim, Wendy en Nicole!

Onze jongste aanwinst van het kantoor is Kim. Ze studeert Communication- en Multimedia Design. Als stagiair draait ze op volle touren mee, daarom kun...
Annemarie Joosen (Marktplaats) over data driven marketing in de praktijk
21 February 2019

Annemarie Joosen (Marktplaats) over data driven marketing in de praktijk

Een groot voordeel van online marketing is dat het meetbaar is. In deze 42e aflevering met Annemarie Joosen van Marktplaats duiken we in de wereld...
Maak je eigen fabeltje met de Fabeltjeskrant handpoppen van PLUS
01 March 2019

Maak je eigen fabeltje met de Fabeltjeskrant handpoppen van PLUS

Van vijf van de karakters uit de film spaar je nu bij PLUS een gratis superzachte handpop. Meneer de Uil, Lowieke de Vos, Bor de Wolf, Juffrouw...
Erik-Jan Gelink (Transavia) over de transformatie naar een agile organisatie
22 January 2019

Erik-Jan Gelink (Transavia) over de transformatie naar een agile organisatie

Door verschillende externe factoren was het voor Transavia hoog tijd voor verandering. Erik-Jan Gelink vertelt je in deze 41e CMOtalk over de...
Onderzoek: Hoe trek je de aandacht van consumenten?
17 January 2019

Onderzoek: Hoe trek je de aandacht van consumenten?

De ontwikkelingen in het marketingvak gaan razendsnel. De digitalisering dendert in rap tempo door, het concurrentieveld wordt groter en klanten...
Jeroen de Bakker (Talpa Network) over de toekomst van radio
23 December 2018

Jeroen de Bakker (Talpa Network) over de toekomst van radio

Het radiobedrijf binnen Talpa Network wil het leven van mensen verrijken met de magie van sound. En dat is niet alleen met muziek zelf, maar ook met...
Spaar voor the voice of holland gadgets bij plus
11 January 2019

Spaar voor the voice of holland gadgets bij plus

Menig Nederlander houdt ervan om met gadgets te spelen. Zeker wanneer ze je van de keuken zo naar een virtuele wereld brengen. Maar dan moet je...
Dorkas Koenen (Rabobank) over purpose marketing
15 November 2018

Dorkas Koenen (Rabobank) over purpose marketing

Purpose marketing staat hoog op de agenda van marketeers, blijkt uit De Grote Marketing Enquete 2018 van Adformatie. Maar: hoe zit het nu precies met...
CMOtalk/Dinner 2018: CMO's moeten meer vlooien
04 November 2018

CMOtalk/Dinner 2018: CMO's moeten meer vlooien

Op 1 november 2018 kwamen 40 CMO's van Nederland samen in de Apenheul voor de derde editie van het CMOtalk/Dinner. Een avond vol waardevolle...
Hoe happy is werkend Nederland?
29 October 2018

Hoe happy is werkend Nederland?

Nationale Vacaturebank zet alles op alles voor jouw baan. Die merkbelofte zien we steeds vaker terug, zoals ook in de Happy Check: een online tool...
Jan Willem Förch (KWF) over het activeren en binden van donateurs
29 October 2018

Jan Willem Förch (KWF) over het activeren en binden van donateurs

KWF Kankerbestrijding is marktleider in de goede doelenmarkt, maar hoe activeer je mensen nog om te doneren? En hoe zorg je ervoor dat je ze aan je...
BLG Wonen geeft mensen met flexibel inkomen de ruimte
29 October 2018

BLG Wonen geeft mensen met flexibel inkomen de ruimte

In een nieuwe campagne laat BLG Wonen zien welke hypotheekmogelijkheden er zijn voor mensen met flexibele arbeidscontracten. Een sterk groeiende...
CABRIO made by Yuniku: een nieuwe collectie 3D-geprinte brillen
28 August 2018

CABRIO made by Yuniku: een nieuwe collectie 3D-geprinte brillen

Yuniku is een open platform dat gebruik maakt van geavanceerde 3D-printtechnologie. Zicht staat in dit revolutionaire proces centraal. Het merk...
Alabastine: met gemak de beste
29 August 2018

Alabastine: met gemak de beste

Alabastine, onderdeel van AkzoNobel, is de grootste fabrikant van specialistische pre-deco producten en oplossingen in Nederland. Om marktleider te...
Jan Willem Koch (Hallmark) over hoe je de stap maakt van CMO naar CEO
23 August 2018

Jan Willem Koch (Hallmark) over hoe je de stap maakt van CMO naar CEO

Hoe maak je de stap van CMO naar CEO? Jan Willem Koch van Hallmark deelt zijn geheime tips in deze gloednieuwe CMOtalk. Luister en ontdek ook hoe je...
Theo van Uffelen (AEGON) over de transitie naar een klantgerichte organisatie
15 July 2018

Theo van Uffelen (AEGON) over de transitie naar een klantgerichte organisatie

Deze maand interviewt Klaas Weima Theo van Uffelen, Marketing Directeur Particulier bij AEGON. Luister de podcast en ontdek hoe Theo de transformatie...
Ard Bossema (Grolsch) over creativiteit en 400 jaar karakter
15 June 2018

Ard Bossema (Grolsch) over creativiteit en 400 jaar karakter

Deze maand interviewt Klaas Weima Ard Bossema, Chief Marketing Officier bij Koninklijke Grolsch. Ard begon zijn carrière bij Unilever, startte in...
Nieuwe Energizers!
29 May 2018

Nieuwe Energizers!

Elize steekt haar handen uit de mouwen als producer en weet iedere productie tot een fantastisch einde te brengen. En wanneer je een voet over de...
CMOtalk wint brons bij Esprix!
29 May 2018

CMOtalk wint brons bij Esprix!

Woensdag 23 mei werden in EYE de Esprix awards uitgereikt. CMOtalk was niet alleen genomineerd in de categorie Business-2-Business, maar mocht op de...
BLG Wonen: houd je huis in topconditie.
28 May 2018

BLG Wonen: houd je huis in topconditie.

In de nieuwe campagne kijkt BLG Wonen verder dan alleen de hypotheeklasten. Met de online service krijgen huizenkopers persoonlijk advies voor het...
CMOtalk #33: Adriana Hoppenbrouwer over de comeback van HEMA
15 May 2018

CMOtalk #33: Adriana Hoppenbrouwer over de comeback van HEMA

Ruim tien jaar geleden verhuisde ze naar Nederland, om in 2015 aan haar grootste uitdaging ooit te beginnen: het oer-Hollandse merk HEMA weer op de...
Energize viert 12,5 jarig jubileum
05 April 2018

Energize viert 12,5 jarig jubileum

Energize viert 12,5 jarig jubileum! Het lijkt als de dag van gisteren dat we in 2005 onze deuren openden in -jawel- Driebergen. Om dit te vieren...
NIEUW! Joris Aperghis over fysieke winkels vs machine learning.
03 April 2018

NIEUW! Joris Aperghis over fysieke winkels vs machine learning.

Iedere maand interviewt Klaas Weima Nederlandse Chief Marketing Officers over actuele marketingthema’s. In deze aflevering Joris Aperghis, CEO bij...
Energize hou't simpel voor CetaBever
26 March 2018

Energize hou't simpel voor CetaBever

Met de nieuwe merkbelofte ‘Hou’t simpel’ wil CetaBever de consument het vertrouwen geven om de klus aan te pakken en met succes af te ronden....
Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku
09 March 2018

Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku

Voor de unieke samenwerking tussen Ørgreen + Yuniku heeft Energize een visuele campagne met de merkbelofte 'Designed around you' gecreëerd. De...
Kasimir Vermeulen nieuwe Strategy Director
09 March 2018

Kasimir Vermeulen nieuwe Strategy Director

Kasimir Vermeulen gaat voor strategische verdieping en vernieuwing zorgen op het gebied van merkstrategie, business creativiteit en branded...
Laat je tofste Koin trick zien!
26 February 2018

Laat je tofste Koin trick zien!

In navolging op de succesvolle Emoji campagne heeft PLUS een nieuwe spaaractie uitgerold! Dit keer kun je sparen voor 24 verschillende Mario Kart...
Kees van den Heuvel over datasegmentatie, blockchain en de nieuwe privacywetgeving.
28 February 2018

Kees van den Heuvel over datasegmentatie, blockchain en de nieuwe privacywetgeving.

Iedere maand interviewt Klaas Weima Nederlandse Chief Marketing Officers over actuele marketingthema’s. Deze maand een interview met Kees van den...
Goed eten is samen eten
06 December 2017

Goed eten is samen eten

Het favoriete seizoen van PLUS staat voor de deur: Kerst. Een uitgelezen kans om met elkaar aan tafel te genieten van een heerlijk diner met echte...
Een onvergetelijk & muzikaal CMOtalk Dinner
27 November 2017

Een onvergetelijk & muzikaal CMOtalk Dinner

Een exclusieve avond waar communicatie- en marketing-iconen voor worden uitgenodigd. Op 9 november 2017 waren de studio's van het Muziekcentrum van...
Spot or not
20 November 2017

Spot or not

We ontwikkelden voor HOYA de B2B-campagne ‘Spot or Not’. ECP’s worden uitgedaagd om digitaal de Big 5 te spotten en maken zo kans op een...
Zilver voor CMOtalk
16 November 2017

Zilver voor CMOtalk

Donderdag 16 november was de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards. CMOtalk is in de categorie B-2-B bekroond met een zilveren award!...
Alles op alles voor Nationale Vacaturebank
13 November 2017

Alles op alles voor Nationale Vacaturebank

De online vacaturesite heeft een gloednieuw platform waar werkzoekenden niet alleen alle banen kunnen vinden, maar ook handige tools en slimme checks...
Twee Lovie Awards voor 'The Goldfinch a bird's eye view'
12 October 2017

Twee Lovie Awards voor 'The Goldfinch a bird's eye view'

Want de storytelling website ‘Het puttertje in vogelvlucht’ voor het Mauritshuis heeft maar liefst twee Lovies gewonnen bij The Lovie Awards in...
Online content met een knipoog
18 August 2017

Online content met een knipoog

Met zowel vermakelijke als informatieve content bouwen we sinds afgelopen jaar aan het digitale platform van Centraal Beheer. Een van meest...
Werelds werk uit Cannes
16 August 2017

Werelds werk uit Cannes

Iedereen ziet steeds beter in dat merken niet zomaar iets moeten vertellen over een product, maar het meer moeten hebben over een mentaliteit. Het...
Energize zet alles op alles voor Nationale Vacaturebank
12 June 2017

Energize zet alles op alles voor Nationale Vacaturebank

In de zoektocht naar een creatief bureau dat Nationale Vacaturebank kan helpen met het realiseren van haar ambitie om de perfecte matchmaker te...
Breakfast @ Energize 2017: Durf te dromen
19 May 2017

Breakfast @ Energize 2017: Durf te dromen

Allard gaf een presentatie over zijn recent verschenen boek Semco in de polder. Allard deelde zijn verfrissende kijk op ondernemen die begint met...
BLG Wonen maakt wonen mogelijk voor mensen zonder vast contract
01 May 2017

BLG Wonen maakt wonen mogelijk voor mensen zonder vast contract

In een nieuwe campagne springt BLG Wonen in op de trend van flexibele arbeidscontracten.Je hoort het steeds meer om je heen: mensen met tijdelijke...
Energize verwelkomt vier nieuwe collega’s
24 March 2017

Energize verwelkomt vier nieuwe collega’s

Leander van Altena start als onze nieuwe Account Director. Na een korte periode van interim werkzaamheden bij diverse bureaus, sluit hij zich nu aan...
Het Puttertje, FWA of the Day en meer...
14 February 2017

Het Puttertje, FWA of the Day en meer...

De ‘storytelling’ website voor Het Puttertje is de eerste in een serie van online verhalen over meesterwerken die in het Mauritshuis zijn te...
The color experiment in Adformatie
14 February 2017

The color experiment in Adformatie

Is het mogelijk om je thermostaat lager te zetten en er nog steeds warm bij te zitten door het slimme gebruik van gekleurd licht? Voor Philips...
Aan tafel met je ouders
22 December 2016

Aan tafel met je ouders

Energize heeft voor BLG Wonen een online campagne ontwikkeld dat zich richt op starters en hun ouders met het thema: ‘Aan tafel met je ouders.’...
Ontwikkelingen vormen de toekomst
19 December 2016

Ontwikkelingen vormen de toekomst

Welke ontwikkelingen zullen de toekomst van marketing gaan vormen de komende paar jaar? Klaas schetst een beeld van zijn visie voor de trends van...
Een 360° VR Campagne voor HOYA
25 November 2016

Een 360° VR Campagne voor HOYA

Energize heeft een nieuwe B2B campagne voor HOYA Vision Care ontwikkeld en inspireert daarmee mensen om de wereld eens anders te bekijken.Een leven...
CMO’s hebben de smaak te pakken na eerste CMOtalk Dinner
18 November 2016

CMO’s hebben de smaak te pakken na eerste CMOtalk Dinner

Voor het eerst kwamen top marketeers samen voor het eerste CMOtalk Dinner in het Mauritshuis, voor een avond ongestoord spreken en luisteren. Een...
Fietspost voor beter onderzoek naar juvenile arthritis
05 September 2016

Fietspost voor beter onderzoek naar juvenile arthritis

Een groep Nederlandse artsen zal in acht dagen van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht, Nederland naar Genua in Noord-Italië fietsen. Ze doen...
Digitale bureaus van over de hele wereld bezoeken Energize
05 September 2016

Digitale bureaus van over de hele wereld bezoeken Energize

In de laatste week van juli werd de jaarlijkse Global Member Meeting of the Society of Digital Agencies (SoDa) gehouden in Amsterdam. SoDa is een...
Een intense introductiecampagne
03 August 2016

Een intense introductiecampagne

Aquafresh introduceert een nieuwe tandpasta met een intens frisse smaak die tot wel 8x frisser aanvoelt. Dus je hebt natuurlijk een intens lange...
ENERGIZE BREIDT UIT IN DE BREEDTE
08 July 2016

ENERGIZE BREIDT UIT IN DE BREEDTE

De natuurlijke groei van Energize gaat gestaag door. En dat vraagt om creatieve én strategische slagkracht. Die vonden we in de vorm van Els, Lisa...
Persoonlijke aandacht voor BLG Wonen
01 May 2016

Persoonlijke aandacht voor BLG Wonen

Energize en BLG Wonen onderzochten in een aantal sessies de potentieel, nieuwe toekomst strategieën. In de campagne die we samen creëerden is BLG...
Stapel ze allemaal - Angry Birds
01 May 2016

Stapel ze allemaal - Angry Birds

Supermarktketen PLUS heeft een loyaliteitsprogramma  gelanceerd en speelt zo in op de Angry Birds film, die op 18 mei in Nederland in première...
The Sensodyne challenge
05 April 2016

The Sensodyne challenge

Sensodyne tandpasta is bekend om zijn langdurige verlichting en bescherming van gevoelige tanden. Maar hoe laat je mensen precies zien wat de...
Energize winnaar bij NBSA Institute
01 February 2016

Energize winnaar bij NBSA Institute

In de vaak geciteerde en visionaire woorden van Andy Warhol: “In the future, everyone will be world-famous for fifteen minutes.” Wereldwijde...