Aandachtreeks #5: Zo verdien je aandacht wèl

Aandachtstrekker Nieuw: Geef mensen iets nieuws.
Nieuwe en onverwachte zaken krijgen bijna vanzelf aandacht van consumenten. Mensen zijn nieuwsgierige wezens (al heeft de een er meer van dan de ander). Nieuwsgierigheid helpt ons ontwikkelen, nieuwe dingen leren en zorgt dat we vooruit komen. Het bevredigen van nieuwsgierigheid wordt ook gezien als een van de drijfveren om producten te kopen of diensten te gebruiken. Mensen kiezen voor een nieuw product bij verzadiging met het huidige, vanuit nieuwsgierigheid of als er behoefte is om iets nieuws te leren. Denk aan het proberen van een nieuwe smaak ijs.

Merken gebruiken 'nieuw' regelmatig om de (hernieuwde) aandacht van consumenten te trekken. Door nieuwe merken, producten, smaken, of receptuur te introduceren. Maar ook door iets op totaal nieuwe manier te doen of over de buhne te brengen. In het 5e artikel van de Aandachtreeks zoomen we in op de Aandachtstrekker Nieuw