Na een samenwerking eerder dit jaar met het Deense designermerk Ørgreen breidt Yuniku haar state-of-the-art platform uit met een nieuw partnership met het Belgische CABRIO door Bieke Hoet. Om dit te vieren ontwikkelde Energize een campagne vanuit de belofte ‘Styled around you’ welke een internationale uitrol krijgt voor opticiens en consumenten binnen EMEA.

Yuniku is een open platform dat gebruik maakt van geavanceerde 3D-printtechnologie. Zicht staat in dit revolutionaire proces centraal. Het merk Yuniku, dat onderdeel is van het Japanse Hoya Vision Care, heeft als doel iedereen de mogelijkheid te bieden een bril te creëren die past bij jouw gezicht en stijl. De frames worden samen met toonaangevende designers ontworpen en gemaakt van hoogwaardig materiaal.

Voor de uitbreiding van het Yuniku platform werd dit keer gekozen voor een samenwerking met de Belgische designer Bieke Hoet. Hoet was in 2013 de eerste die monturen lanceerde die met 3D-printtechnologie werden gerealiseerd. Haar kennis van anatomie, materialen en technologie leverden een belangrijke bijdrage voor de brand identity van Yuniku. Samen lanceren ze nu de CABRIO made by Yuniku-collectie die bestaat uit zes nieuwe monturen en drie extra kleuren. Dit brengt het platform naar in totaal veertig verschillende monturen.

“De nieuwe CABRIO-collectie vertegenwoordigt een volgende stap in de samenwerking tussen Hoya, Materialize en Hoet. Dit maakt Yuniku de enige speler die 3D-tailored eyewear combineert met ieders unieke stijl. Speciaal voor mensen die graag iets exclusiefs willen dragen en zich zo willen onderscheiden.”

Roberto Pantaleoni, Head of EMEA Trade Marketing bij Hoya

Styled around you

In de CABRIO made by Yuniku-collectie staat stijl voorop. Met de belofte ‘Styled around you’ en de bijbehorende visuele campagne worden zowel opticiens als consumenten verleid tot het aanmeten van een bril die past bij jouw unieke stijl, persoonlijkheid en lifestyle. Het zijn juist de unieke details waarmee we ons kunnen onderscheiden van de menigte. De dynamische uitingen zijn niet alleen fashionable, maar geven ook de bijzondere scan- en 3D-printtechnologie weer.

De campagne is uitgerold in print, online display en POS. De campagne te zien bij opticiens in Europa, Midden-Oosten en Afrika. Eerder dit jaar werd door Energize de internationale campagne ‘Designed around you’ gelanceerd voor de samenwerking met het Zweedse merk Ørgreen.

“In de campagne hebben we ervoor gekozen om de focus te leggen op de unieke details van een individu. Met de CABRIO-collectie van Yuniku onderscheid je jezelf echt en stijg je letterlijk en figuurlijk boven de menigte uit."

Robin Pas - Creatief Directeur Energize