Na een samenwerking eerder dit jaar met het Deense designermerk Ørgreen breidt Yuniku haar state-of-the-art platform uit met een nieuw partnership met het Belgische CABRIO door Bieke Hoet. Om dit te vieren ontwikkelde Energize een campagne vanuit de belofte ‘Styled around you’ welke een internationale uitrol krijgt voor opticiens en consumenten binnen EMEA.
Yuniku is een open platform dat gebruik maakt van geavanceerde 3D-printtechnologie. Zicht staat in dit revolutionaire proces centraal. Het merk Yuniku, dat onderdeel is van het Japanse Hoya Vision Care, heeft als doel iedereen de mogelijkheid te bieden een bril te creëren die past bij jouw gezicht en stijl. De frames worden samen met toonaangevende designers ontworpen en gemaakt van hoogwaardig materiaal.
Voor de uitbreiding van het Yuniku platform werd dit keer gekozen voor een samenwerking met de Belgische designer
Bieke Hoet. Hoet was in 2013 de eerste die monturen lanceerde die met 3D-printtechnologie werden gerealiseerd. Haar kennis van anatomie, materialen en technologie leverden een belangrijke bijdrage voor de brand identity van Yuniku. Samen lanceren ze nu de CABRIO made by Yuniku-collectie die bestaat uit zes nieuwe monturen en drie extra kleuren. Dit brengt het platform naar in totaal veertig verschillende monturen.