Een 360 omgedraaide VR Campagne voor HOYA

Energize heeft een nieuwe B2B campagne voor HOYA Vision Care ontwikkeld en inspireert daarmee mensen om de wereld eens anders te bekijken.

Een leven zonder grenzen? HOYA, fabrikant van producten zoals brillenglazen, is gespecialiseerd in het produceren van lenzen die zo dun en licht zijn dat mensen het nauwelijks in de gaten hebben dat ze ze dragen. Met als resultaat dat je bijna een ongelimiteerde kijk op de wereld en letterlijk ongelimiteerd 3600 kunnen zien.

Dit inzicht was de springplank voor de creatie van de campagne ‘See more of life’ en de 3600-fotografie als visuele taal, dat veel lijkt op de vorm van het oog. Deze visuele taal is ook de basis van andere HOYA-communicatie die we gebruiken om de kijkers de dagelijkse schoonheid van de wereld om zich heen te laten ervaren. De merkfilm en de communicatie zijn primair gericht op opticiens en optometristen in heel Europa en zal ook worden opgenomen in productbrochures, instore materialen en DM.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Made.For.Digital regisseur Tom Titulaer en fotograaf Alek Bruessing. Er moesten aardig wat uitdagingen worden overwonnen om de nieuwe ‘Tiny Planets’ technologie in hoge resolutie te kunnen gebruiken. Deze technologie, omgedraaide VR, is vanzelfsprekend essentieel voor een brillenfabrikant. Verschillende camera’s werden speciaal gebruikt om de film te produceren, zodat et beeld per afbeelding kon worden gemonteerd om het volledig 3600 te maken. De technologische uitdaging zat hem vooral in de laatste montage.

01. SEVINA STAPERT – MARCOM MANAGER EMEA HOYA VISION CARE:

“Met de campagne die Energize heeft ontwikkeld kunnen we ons merk dichter bij de oogzorg specialisten brengen. Voorheen lag onze focus vooral op onze producten en services en nu is het veel meer gefocust op de toegevoegde waarde voor onze gebruikers."

02. ROBIN PAS – CREATIVE DIRECTOR/ PARTNER ENERGIZE:

“Met deze ‘Tiny Planet’ techniek konden we de absolute kwaliteit van de HOYA producten laten zien. Daarnaast refereert de visuele stijl naar de vorm van een oog: een art-directional cadeautje.”