Dit jaar waren we in Cannes om het beste werk van de wereld te bekijken. In de 4 dagen hebben we weer gezien dat ambitie, scherpe inzichten en vertrouwen aan de basis staan van creatief en effectief werk. We delen graag een selectie van betekenisvol werk dat onze aandacht verdient en waarvan wij enorm veel energie krijgen.
Iedereen ziet steeds beter in dat merken niet zomaar iets moeten vertellen over een product, maar het meer moeten hebben over een mentaliteit. Het gaat om een menselijk perspectief. En hoe kunnen we als merk écht van betekenis zijn voor mensen? Waar lopen ze dagelijks tegenaan? Wat zijn hun irritaties? Waar zoeken ze naar op internet? En natuurlijk, hoe kunnen we ze daar het beste bij helpen? Als je de ambitie hebt om daar als bureau een steentje aan bij te dragen, maak je campagnes van nu. En dat wordt gewaardeerd in Cannes.
Nike is een goed voorbeeld van prijswinnend werk dat naast het verkopen van sportkleding ook breekt met taboes in landen zoals India, waar het niet zo vanzelfsprekend is om voor jezelf op te komen. Laat staan het beoefenen van een sport.