BLG Wonen gebruikt Instagram Stories om starters te helpen
Energize heeft voor BLG Wonen een online campagne ontwikkeld dat zich richt op starters en hun ouders met het thema: ‘Aan tafel met je ouders.’ In een serie van korte video’s en teasers lieten drie comedians zien hoe je wel en niet een gesprek moet voeren over geld. We gebruikten humor om de taboe te doorbreken en lieten zo de mogelijkheden zien. De campagne werd –voor het eerst voor BLG Wonen- primair online uitgerold en aangepast voor Instagram Stories
Energize heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met drie Nederlandse aanstormende comedians – Anne Neuteboom (winnaar van Camaretten Award 2015), Tim Teunissen en Arjen Banach – en theaterdirecteur Remco Melles. Een serie van korte video’s demonstreerden hoe je het beste, of juist niet, een gesprek over geld kunt hebben. We laten zien wat de opties zijn voor starters op een nogal ironische manier. Om het bereik van deze starters doelgroep verder te optimaliseren, hebben we ervoor gekozen om de campagne als eerste op Instagram uit te rollen.
Ga zitten voor een gesprek met je ouders
Een fatsoenlijk gesprek met je ouders vindt vaak aan tafel plaats. Maar wat is de beste manier om over geld te beginnen in een gesprek? Dat is altijd een gevoelig onderwerp. We wilden starters inspireren om met hun ouders te gaan zitten en het gesprek over geld te beginnen. Tijdens de feestdagen, net achter de rug, is de kans vrij groot dat veel gezinnen met elkaar aan tafel zitten. Dit maakt het een enorm relevant moment om het gesprek af te trappen.