Aandachtreeks #4 Zo verdien je aandacht wél
Aandachtstrekker Emotie: Prikkel mijn gevoel.
Marketing met een lach en een traan. Emotie is niet voor niets populair bij reclamemakers. We prikkelen het gevoel in ruil voor aandacht én om te zorgen dat mensen de boodschap en het merk omarmen.
Uit onderzoek blijkt dat informatie die gekoppeld wordt aan een emotie beter blijven hangen omdat er in de hersenen meer verbindingen worden gelegd. Bovendien blijkt uit de analyse in het Evaluad onderzoek met Andreé Koster, dat Effie cases met de Aandachtstrekker Emotie beter scoren op top of mind awareness, merkvoorkeur en omzetgroei.
Overduidelijk een interessante manier om de aandacht te trekken. We kennen verschillende emoties, zo zien we die ook terug in marketing. Van het lachen om een grap door de juiste humor, tot ontroering door medeleven of juist bewondering. Hoe zit dat precies, hoe zien we dat terug in merkboodschappen en waar moet je op letten? In het 4e artikel van de Aandachtreeks op Marketingfacts leer je alles over de
Aandachtstrekker Emotie.