Achtergrond

CetaBever, onderdeel van AkzoNobel, is al 90 jaar dé expert op het gebied van beitsen. Om deze positie te verstevigen, is het tijd voor een relaunch. CetaBever wil consumenten ontzorgen met de hoge kwaliteit producten, maar ook door de beitsklus zo simpel mogelijk te maken. Daarom zijn niet alleen de producten gerestyled en het assortiment verduidelijkt, maar is ook alle communicatie daaromheen vernieuwd.

Idee

Een beitsklus wordt door doe-het-zelvers niet als makkelijk ervaren, zowel in het oriëntatieproces, de voorbereiding als de klus zelf. Reden voor veel mensen om daarom af te haken. CetaBever gelooft dat dit anders kan; makkelijker, minder complex en daardoor leuker. We ontwikkelden de campagne met de nieuwe merkbelofte en tevens pay-off ‘Hou’t simpel’.

De eenvoud in de campagne zie je terug in een serie van printuitingen en de online display campagne. Daarnaast zijn radiocommercials te horen die verschillende situaties aanhalen waarin het gemak van de beitsklus wordt benadrukt.