INZICHT

De iconische merken KLM en Nijntje hebben meer gemeen dan je zult denken. Door een partnerschap met Nijntje heeft KLM een inspirerend karakter gevonden voor haar communicatie in China. De twee merken delen veel van dezelfde merkwaarden en natuurlijk hun Nederlandse erfgoed. Bovendien bleek Nijntje, ook wel Miffy genoemd in China, immens populair te zijn onder het vrouwelijke publiek dat KLM wilde bereiken. Dit was de basis voor deze Chinese merkcampagne die bijna in zijn geheel op social media afspeelde.

IDEE

KLM's nieuwste crew member. Oom piloot nam Nijntje mee voor een reis om de wereld.

Nijntje begon haar reis in Amsterdam, gevold door Rome, Parijs, Barcelona, Londen en een zonnige bestemming die grotendeels de hele campagne geheim bleef: Rio de Janeiro. Nijntje's reisavonturen werden gevangen in 25 video's, honderden foto's en meer dan 1000 Chinese social media posts. Volgers de meededen met de vele spelletjes, quizzen en online activiteiten hadden de kans om speciale, co-branded KLM en Nijntje prijzen te winnen. China's belangrijkste influencers die op de bestemmingen woonden, hebben het woord verspreid over meer dan 175 miljoen mensen op de Chinese sociale media.

RESULTATEN

Met meer dan 4,2 miljoen video views, 518.000 reposts, 137.000 reacties, meer dan 850.000 websitebezoeken en een dekking in de Chinese en wereldwijde media, was de campagne een groot succes.

Ultimately, the number of fans on the Chinese social media channels KLM increased by over 88,000 and the spontaneous brand awareness of KLM increased to 2.7%.

AWARDS

Onze ‘De wereld rond met Nijntje en KLM’-campagne heeft veel aandacht gekregen, wat heeft geresulteerd in een Official Honoree bij de 17e  jaarlijkse Webby Awards in de categorie ‘Social Media Campaigns’ en een nominatie bij de SpinAwards.