BRIEFING

Miljoenen Syrische kinderen werden door oorlog en geweld gedwongen om alles achter te laten en in vluchtelingenkampen te gaan wonen. Ze proberen in tijdelijke onderkomens in buurlanden als Jordanië, Libanon, Turkije en Irak een nieuw leven op te bouwen. UNICEF helpt deze kinderen door hen de nodige steun te geven.

Door oorlog en geweld zijn sinds 2011 miljoenen Syrische kinderen hun huizen ontvlucht, en hebben zij al hun bezittingen moeten achterlaten.

Een simpel bericht was niet genoeg. Voor de doelgroep was juist een emoji het laatste symbool van moderne communicatie. In combinatie met bekende foto’s van vluchtelingenkinderen creëerden we de sterke emotionele impact die we nodig hadden.
Om UNICEF’s werk in Syrië en de buurlanden te ondersteunen, creëerden we een campagne die van de verschillende emoji’s een manier van noodhulp maakte. Door een emoji van een waterdruppel, een slapende smiley of een kampvuur te SMSen, gaf je een kind de hulp die het nodig had en gaf je een diepere betekenis aan de €3 die je op deze manier doneerde.
Tv-commercials, digitale outdoor uitingen, mobile bannering, print en non-spot advertenties werden ingezet om bewustwording te creëren onder een brede doelgroep.