BRIEFING

BLG Wonen was een onbekende speler op de hypothekenmarkt. Ondanks het feit dat het 60 jaar geleden al in Limburg is opgericht, waardoor ook mijnwerkers met hun ‘ongewone profiel’ een huis konden kopen. Het marktaandeel is klein, maar hun doel is zeer ambitieus. Daarom moet heel Nederland BLG Wonen leren kennen en overwegen bij het nemen van een hypotheek.

Idee

BLG Wonen – Kom verder

In de loop van enkele maanden zijn we alle afdelingen nagegaan en bij één centraal inzicht gekomen: mensen willen een hypotheekaanbieder die hun situatie begrijpt. Een provider die meer dan alleen naar de cijfers kijkt. Eén die eerlijk zegt of iets wel of niet kan, want morgen kan alles ineens zijn veranderd. Wij begrijpen dit. In 2016 werd Nederland voorgesteld aan het gloednieuwe BLG Wonen, de meest persoonlijke en professionele hypotheekverstrekker van Nederland.

RESULTATEN

De ‘Kom verder-campagne’ was zo succesvol dat het merk de nieuwe hypotheekaanvragen met moeite aankon.

De bekendheid van het merk verdubbelde. Het marktaandeel steeg met 47% en het aantal hypotheekaanvragen groeide met maar liefst 76%! In vergelijking, de markt vertoonde gemiddeld een ‘lichte’ stijging van maar 19%.