INZICHT

Het werven van top talent voor de bankensector is tegenwoordig nog niet zo’n gemakkelijke taak. Bankieren is gewoon niet meer zo populair als het vroeger was. Dus toen ING het beste talent in de wereld vinden om hun International Talent Program te overwegen, hadden we een idee nodig dat de negativiteit zou wegnemen en de boel een beetje zou opschudden.

IDEE

We launched Next Generation Banking.

Een internationale campagne die afgestudeerden van over de hele wereld uitdaagt om financiële onderwerpen aan kinderen uit te leggen. Het idee waar duidelijkheid en transparantie de basis vormt voor een financieel gezonde toekomst van ING. Toekomstige bankiers werden geïnspireerd door bankieren voor toekomstige klanten te vereenvoudigen en te laten zien dat bankieren heel duidelijk en transparant kan zijn. Hoe? Door financiële vragen te beantwoorden op een manier die zelfs een kind kan begrijpen.
Door ons te concentreren op de mogelijkheid om vanaf het begin af aan de economie weer op te bouwen, hebben we aangetoond dat ING meer dan alleen materiële beloningen in je carrière biedt. Ook in de internationale financiële wereld werd er over gesproken; artikelen in de Financial Times, de Irish Times, Business Day, The Globe en Mail een diverse invloedrijke blogs debatteerden over het belang van kinderlijke eenvoud in het bedrijfsleven.

De beste inzendingen werden gebruikt om het eerste kinderboek te maken, geschreven door toekomstige bankiers en geïnspireerd door toekomstige klanten.

RESULTATEN

1500 kwaliteitsantwoorden werden geplaatst op de Facebook-pagina van ING Careers.

The Financial Times en andere zakelijke media schreven over het belang van de eenvoud in het bankwezen. De content bereikte meer dan 10 miljoen mensen. Het verkeer naar de site ing.jobs steeg met 260%. En de beste antwoorden zijn gebruikt om een kinderboek te maken dat nu bankieren bij ING inspireert om bankieren te vereenvoudigen.

AWARDS

Next Generation Banking heeft veel aandacht gekregen, wat heeft geresulteerd als winnaar bij de SJP Gouden Magneet & Digitale Communicatie Award (in de categorie Employer Brand) en werd genomineerd bij de Digital Communication Awards in de categorie ‘Recruiting Campaign’.