Briefing

HOYA is bekend bij oogprofessionals, opticiens en optometristen, maar relatief onbekend bij de consument. Vraag jezelf maar eens af: Als u een bril krijgt, dan vraagt u niet naar een merk als HOYA in het bijzonder. Het podium van HOYA is dus de winkel van kleine en middelgrote onafhankelijke optometristen, variërend van Warschau tot in Barcelona. En idealiter bereiken we ook de consument in een B2B-campagne.

Idee

'See more of life'

HOYA is gespecialiseerd in het produceren van lenzen die zo dun en licht zijn, dat mensen nauwelijks merken dat ze een bril dragen. De coatings zijn bijvoorbeeld zo sterk dat ze nauwelijks krassen. Daardoor krijgen de dragers bijna onbeperkt zicht op de wereld en kunnen ze letterlijk en ongehinderd 360 graden kijken. Dit inzicht was de springplank voor de creatie van de campagne ‘See more of life’ en de 360 graden-fotografie als visuele taal, dat veel lijkt op de vorm van het oog. Deze visuele taal is ook de basis van andere HOYA-communicatie die we gebruiken om de kijkers de dagelijkse schoonheid van de wereld om zich heen te laten ervaren.

Resultaten

Ook al liep de campagne maar kort, de respons van optometristen op de ‘soft launch’ was erg positief. Een nieuwe aanpak en een verrassende manier om het onderwerp onder de aandacht te brengen. De doelgroep, vooral bescheiden en een tikkeltje conservatief, vond de campagne gedurfd en uitdagend.