Inzicht

In 2016 ging Angry Birds De Film in première. Na de enorme populariteit van deze gekke, kleine karaktertjes lanceerde PLUS een loyaliteitsprogramma, waar klanten stapelbare Angry Birds konden verzamelen bij iedere aankoop van minstens €15. Energize werd gevraagd om deze campagne nóg leuker te maken.

Idee

Angry Birds bij PLUS. Verzamel ze allemaal!’

We hebben het spelelement van stapelen doorgetrokken naar het digitale domein door middel van een online game. Hier konden kinderen tegen elkaar strijden door Angry Birds torenhoog op te stapelen. De meest bekende vloggers, Ties, Nina en Gio speelden ook dit spel en gebruikten Snapchat, YouTube en Instagram om iedereen te vertellen over de Angry Birds van PLUS.

Resultaten

De online game is meer dan 100.000 keer gespeeld.

Op Snapchat kwam de competitie, genaamd #stapelgek, op bijna organische wijze tot stand en trok 542 ‘snaps’. We kunnen daarom wel zeggen dat de campagne een groot succes was onder kinderen.