CMO’s hebben de smaak te pakken na eerste CMOtalk Dinner

Voor het eerst kwamen top marketeers samen voor het eerste CMOtalk Dinner in het Mauritshuis, voor een avond ongestoord spreken en luisteren. Een historische avond. Om 22.30 uur waren alle gasten nog aanwezig en vol met elkaar in gesprek. Toen de mensen vertrokken konden hun opmerkingen in één sentiment worden gevangen: “Dit moeten we weer doen.”

Omringd door de meesterwerken uit de Gouden Eeuw, gaf Alex Osterwalder een inspirerende lezing over waardeproposities. Met Tesla als voorbeeld werd het publiek bestookt met visuele tools en praktische oefeningen.

 Emilie Gordenken, directrice van het Mauritshuis, vergelijk het Rijksmuseum met een supermarkt en haar eigen museum met “een boetiek dat voelt als thuis”.

Met dat de avond vorderde kwamen gesprekken op gang en begonnen ogen te glimmen. De ruimte zag er bijna uit als een levend schilderij uit de 17e eeuw, gepresenteerd door Creative Chef Jeroen Prins.

Een ding was duidelijk: CMOtalk Dinner stipt onderwerpen als strategie, innovatie en business modellen aan. Maar het event draait eigenlijk echt om de kunst van converseren.