Om boodschappers en voetbalfans warm te laten lopen voor BRICKS is gebruik gemaakt van een uitgebreide online campagne. BRICKS wordt geïntroduceerd met bijzondere voetbalmomenten die door niemand minder dan Wolter Kroes aan zijn keukentafel worden nagespeeld. Van een spraakmakende kopbal, een gestopte penalty tot een geweldige beslissende goal. Met deze serie stop motion video’s vergroten we awareness voor de EK-spaarcampagne van PLUS. De video's dienen bovendien direct als inspiratie voor de activatie, waarbij kinderen zelf aan de slag kunnen en spelen met hun gespaarde PLUS BRICKS in de speciale PLUS BRICKS app.
In de app maak je zelf eenvoudig een unieke stop motion video van vette acties en doelpunten die je zelf bedenkt of hebt gezien tijdens een wedstrijd. Maak foto’s, voeg geluiden of de officiële campagnetrack ‘Viva Hollandia’ van Wolter Kroes toe en stuur je video in. Daarmee maak je iedere week kans op vette EK prijzen, zoals een voetbalpakket met o.a. doeltjes en de populaire BRIGHT voetbal, of de hoofdprijs: een Nintendo Switch met FIFA 2021 spel. De app is te downloaden in de Apple Store en Google Playstore. De activatie wordt aangejaagd met 3D animatievideo’s in bumper ads, banners, Instagram Stories, Video link ads en Snapchat.