HeadFirst Group Visual Identity
HeadFirst Group (HFG) staat bekend als een marktleidende, internationale HR-dienstverlener en platform voor professionals. Ongeveer 20.000 professionals zijn verbonden aan HFG, als zelfstandige of gedetacheerde. De groep is opgebouwd uit verschillende intermediairs. In 2022 ontwikkelden we voor HFG een solide merkfundament en bijbehorend merkverhaal. Al snel ontdekten we dat de bestaande visuele stijl en tone of voice niet naadloos aansloten bij de gestelde doelen en ambities. Om de innovatieve aard van HFG binnen de HR-technologie markt beter tot uiting te brengen, hebben we de visuele identiteit en tone of voice volledig vernieuwd en aangepast.
Van woorden naar beeld
Bij de opfrissing van de visuele identiteit hebben we een aantal steekwoorden als uitgangspunt genomen: modern, dynamisch, warm, verbindend, open en professioneel. Deze woorden omschrijven de beoogde uitstraling van HFG. We hebben diverse moods onderzocht en op basis van deze verkenning is een nieuwe visuele stijl gevormd. Daarbij zijn elementen als het logo en de typografie onveranderd.
 
De nieuwe visuele stijl van HFG is zakelijk, modern en fris. Er zijn bewegende vormen die laten zien dat de organisatie steeds vooruit gaat. Het logo zit op een slimme manier in het patroon verwerkt en verschillende kleuren lopen in elkaar over. Dit laatste benadrukt het technologische karakter van het HR-werk dat ze doen. Alles bij elkaar zorgt dit voor een heel herkenbare stijl die goed bij HeadFirst Group past.
Headfirst Fotografie
Headfirst is een term uit de honkbalwereld en beschrijft een sliding waarbij iemand met volle overtuiging en 'met het hoofd eerst' richting het honk duikt. Deze mentaliteit van 'ergens vol overgave voor gaan' is de essentie van HeadFirst Group. Om een creatieve connectie met de naam te maken, hebben we de 'Headfirst compositie' bedacht. Portretfotografie die we zodanig snijden dat alleen het hoofd zichtbaar is. Deze unieke en herkenbare beeldtaal onderscheidt HFG van de concurrentie.