Een internationale campagne voor Figo
In navolging van het succes in Amerika lanceert Figo haar dierenzorgverzekering in Nederland, België en Duitsland. Energize heeft een activerende merkcampagne ontwikkeld om het merk in Europa te lanceren. Met de campagne laten we mensen met huisdieren kennismaken met Figo en haar product, vanuit de liefde voor hun huisdier. Met als ultiem doel dat mensen zo lang mogelijk samen met hun huisdier kunnen genieten.
De beste zorg, een dierenleven lang.
In Nederland is slechts 4% van de huisdieren verzekerd, terwijl je ook voor je huisdier de best mogelijke zorg wilt als ze ziek worden of gewond raken. Met een huisdier zorgverzekering van Figo krijgt jouw huisdier de medische zorg die het verdient. In de campagne laten we eigenaren van huisdieren kennismaken met Figo vanuit de bijzondere relatie die ze hebben met hun dier.
Een unieke band verdient unieke zorg.
Huisdieren zijn meer dan een dier dat in huis rondloopt; ze maken een belangrijk deel uit van het gezin. Ze nemen deel aan uiteenlopende activiteiten, geven je zoveel mooie momenten en ze staan altijd voor je klaar met gezelligheid, troost en vrolijkheid. Logisch dus, dat je hen als baasje ook altijd de best mogelijke zorg wilt geven. Vertrekpunt voor de campagne is de onvoorwaardelijke liefde tussen huisdier en baasje, die vaak in kleine dingen zit, en het uiteindelijke voordeel van Figo: zo lang mogelijk genieten van je gezonde huisdier en alle momenten samen.

De lanceringscampagne wordt nu in Nederland, België en Duitsland uitgerold op TV, radio en online kanalen. En om samen nog meer mooie herinneringen te maken, is er voor huisdieren en hun baasjes een unieke winactie.
Lokalisering
Figo is een van de meest succesvolle zorgverzekeraars voor huisdieren in de Verenigde Staten. Veterfina Verzekeringsmaatschappij NV (ook actief met Petplan), kreeg de naam Figo ter beschikking na de recente overname door de Pinnacle Pet Group (PPG). Energize werd gevraagd te helpen met de lokalisering, strategie en lancering van het merk in Nederland, België en Duitsland. Middels de strategie, de creatieve assets en de lokalisatie voor de verschillenden landen (Nederlands, Vlaams, Frans en Duits) ontwikkelde Energize brandbooks voor de Europese markt.