Goed eten voelt goed
In de voorjaarscampagne 'Goed eten voelt goed' die wij voor PLUS ontwikkelde, staan de verantwoorde producten die de supermarkt biedt centraal. Goed eten is namelijk goed voor de boeren, telers en kwekers, goed voor de dieren, voor de natuur en natuurlijk ook goed voor jou. En als je dat weet, kun je er nog meer van genieten.
Bekroningen
Het goede gevoel van de lente
De campagne trapt af met een tv-commercial ‘kalverliefde’ waarin we Cleo volgen. Een meisje dat op het platteland woont en iedere morgen samen met haar vriendin naar school fietst. Op het afgesproken punt, vanwaar ze samen vertrekken, staat een koe die ze dagelijks even begroet. Ondertussen zien we dat Cleo stiekem een oogje heeft op haar klasgenoot Jaap. Ook Jaap lijkt verlegen te worden van Cleo. Het is een prille puberliefde die past bij de lente.

Op een ochtend als Cleo weer bij het weiland aankomt, ontdekt ze dat ‘haar’ koe ineens niet meer in de wei staat. Zonder te aarzelen springt ze op haar fiets en rijdt naar de boerderij. Ze loopt de schuur in en ziet tot haar opluchting haar koe staan. De koe heeft net een kalfje gekregen. Maar het verhaal wordt nog mooier, want naast de koe zit Jaap. Het is het begin van een nieuwe liefde. Ook dat voelt goed.
vier pasen met een goed gevoel
Waar we in de tv-commercial ‘kalverliefde’ de prille liefde volgen tussen Cleo en Jaap, zien we in opmaat naar Pasen dat Cleo tijdens een paasbrunch geïntroduceerd wordt aan de familie van haar nieuwe liefde. Vanaf dit moment verschuift de focus in de campagne op het goede én betaalbare (paas)assortiment van PLUS. In verschillende uitingen, waaronder video’s, vertellen we wat het assortiment zo goed maakt. Zo is álle huismerk zuivel bij PLUS biologisch (voor dezelfde prijs als gewone melk), de verse sinaasappelsap klimaatneutraal en alle huismerk (paas)chocolade Fairtrade. En als je dat weet, kun je nóg meer van genieten.