Vernieuwende wervingsmethoden
Hoewel KWF nog steeds een grote en trouwe schare vaste donateurs heeft, zijn jongere mensen steeds minder bereid een vaste maandelijkse bijdrage te doen. Zij geven liever incidenteel, aan acties waarbij zij zich persoonlijk betrokken voelen en op momenten en manieren waarop het voor hen relevant is. De noodzaak van investeren in onderzoek naar de ziekte en het leven met en na kanker is natuurlijk blijvend urgent, maar het is lastiger om net zoveel geld op te halen. Helemaal nu vanwege corona grote sponsorevenementen niet door kunnen gaan. Daarom is er behoefte aan vernieuwende, aanvullende vormen van fondsenwerving, waarbij het aanbod echt iets moet toevoegen aan het leven van de potentiële donateur.
Omdat in 2020 de sponsor hardloopevenementen niet door konden gaan, bedacht Energize de KWF Support Socks om hardlopers ook nu in beweging te brengen voor KWF. Met 2,4 miljoen Nederlandse hardlopers, is het een van de vier grootste sporten van Nederland. Maar het is ook een blessuregevoelige sport en dat baart menig renner soms zorgen. De steunsokken van STOX Energy Socks bieden een oplossing door bewezen minder blessures, spierpijn en vermoeide benen. Een waardevolle investering voor hardlopers en een echte win-win in het geval van de KWF Support Socks.