PLUS

De Kerstperiode is voor supermarkten hét moment voor het draaien van omzet. Niet gek dat het dan ook barst van de campagnes die de boodschapper proberen te verleiden. Hoe zorgen we voor een onderscheidende activatie die voor omzetgroei bij PLUS zorgt?
Hoe verdienden we de aandacht?

We gebruiken de aandachtstrekker Emotie om op een humorvolle manier te laten zien dat iedereen in Nederland aan het proefkoken is.
HET IDEE
Kerst is voor 32% van de mensen een stressvolle tot zeer stressvolle periode. Het doen van de boodschappen, het bepalen van het menu, maar vooral ook de druk om het kerstdiner echt te laten slagen. Dit inzicht gebruiken we om het concept Proefkoken te introduceren: zo weet je zeker dat alles tijdens het kerstdiner gaat zoals het moet gaan. Hiermee creëren we een extra aankoopmoment voor het kerstdiner en ontzorgen we de doelgroep. We laten zien dat heel Nederland maar met één ding bezig is: proefkoken.
Resultaten
Er is een omzetpiek gerealiseerd in week 49 toen de mediadruk het hoogst was.