PLUS Retail

2020 gaat de boeken in als het jaar waarin we onze families en vrienden minder vaak en ongedwongen zagen dan we wilden. Niet voor niets keken we dat jaar extra uit naar het weerzien met dierbaren rond een feestelijk gedekte tafel vol heerlijke gerechten. Maar hoe bereid jij je voor op het weerzien met geliefden tijdens kerst, als we niet weten hoe we de feestdagen kunnen vieren?

Hoe krijgen we mensen in beweging?
We maken gebruik van de triggers emotie en hulp. Met mooie verhalen over weerzien. Met een lach of een traan, van mensen uit de buurt die samen met hun geliefden kerst vieren. Daarnaast helpen we mensen met verfrissende ideeën om binnen de maatregelen die er zijn een veilig en leuk weerzien te organiseren en om met gemak feestelijke gerechten op tafel te zetten.

Het idee

Ook al wordt het anders dan we gewend zijn, met PLUS maak je er hoe dan ook een heerlijk samenzijn van. De geïntegreerde kerstcampagne, ontwikkeld in samenwerking met Wunderman Thompson Amsterdam, is ingestoken rondom het thema ‘weerzien’. Van grote tot kleine momenten van weerzien, dit jaar kijken we er meer dan ooit naar uit. We reizen mee met buschauffeur Mo. In de TV commercial worden diverse busreizigers door de vrolijke buschauffeur opgepikt en naar hun bestemming gebracht. In de online video's stappen we mee uit en ontdekken we de verhalen van deze personages en het moment van weerzien waar zij zich op verheugen. De bus brengt hen samen met hun geliefden, zodat iedereen zijn eigen kerstbeleving kan vieren rond een tafel vol lekker eten. 

Uitwerking & middelen

Een intiem diner met het gezin, een raamlunch of een 1,5 meter kerst-voortuin-feest met de buurt. Met de online video’s inspireren we iedereen om kerst op een veilige manier te vieren, uiteraard binnen de mogelijkheden die we dat jaar hebben. Want goed eten, is samen eten. Daarom vind je bij PLUS alles voor smakelijke feestdagen. In online middelen zoals banners of de Facebook Instant Experience helpen we mensen een heerlijk menu samen te stellen, met het uitgebreide feestassortiment van PLUS dat je dankzij de snelle bezorgservice eenvoudig thuis laat bezorgen.

Resultaten

De kerstperiode zorgde voor een enorme boost in de omzet en het aandeel van e-commerce van PLUS. Met de online video’s zijn bijna 3,5 miljoen views gerealiseerd.