BLG Wonen gebruikt Instagram Stories om starters te helpen

Energize heeft voor BLG Wonen een online campagne ontwikkeld dat zich richt op starters en hun ouders met het thema: ‘Aan tafel met je ouders.’ In een serie van korte video’s en teasers lieten drie comedians zien hoe je wel en niet een gesprek moet voeren over geld. We gebruikten humor om de taboe te doorbreken en lieten zo de mogelijkheden zien. De campagne werd –voor het eerst voor BLG Wonen- primair online uitgerold en aangepast voor Instagram Stories

Energize heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met drie Nederlandse aanstormende comedians – Anne Neuteboom (winnaar van Camaretten Award 2015), Tim Teunissen en Arjen Banach – en theaterdirecteur Remco Melles. Een serie van korte video’s demonstreerden hoe je het beste, of juist niet, een gesprek over geld kunt hebben. We laten zien wat de opties zijn voor starters op een nogal ironische manier. Om het bereik van deze starters doelgroep verder te optimaliseren, hebben we ervoor gekozen om de campagne als eerste op Instagram uit te rollen.

Ga zitten voor een gesprek met je ouders
Een fatsoenlijk gesprek met je ouders vindt vaak aan tafel plaats. Maar wat is de beste manier om over geld te beginnen in een gesprek? Dat is altijd een gevoelig onderwerp. We wilden starters inspireren om met hun ouders te gaan zitten en het gesprek over geld te beginnen. Tijdens de feestdagen, net achter de rug, is de kans vrij groot dat veel gezinnen met elkaar aan tafel zitten. Dit maakt het een enorm relevant moment om het gesprek af te trappen.

First-time homebuyers need a helping hand

Het is vaak voor starters niet makkelijk om een voet aan de grond te krijgen in de huizenmarkt. Huizenprijzen stijgen steeds verder en de hypotheekrente is laag. De huizenmarkt staat constant onder spanning. Strengere regels maken het ook moeilijker voor starter om een hypotheek aan te krijgen. Maar starters hebben meer mogelijkheden dan je misschien zult denken, zoals bijvoorbeeld de hulp van hun ouders in de vorm van een schenking of een lening.


Het onderwerp van de campagne is om aan te stippen dat veel ouders willen helpen, maar dat je daar wel op de juiste manier met ze over moet praten. Door een helpende hand te bieden, laat BLG Wonen zien dat ze vastberaden zijn om de meest professionele en persoonlijke hypotheekverstrekker van Nederland worden.

Ontdek meer op BLG Wonen’s Instagram account of op de website.