Energize hou't simpel voor CetaBever

Met de nieuwe merkbelofte ‘Hou’t simpel’ wil CetaBever de consument het vertrouwen geven om de klus aan te pakken en met succes af te ronden. Energize is verantwoordelijk voor de nieuwe communicatiestrategie en bijbehorende campagne.

CetaBever, onderdeel van AkzoNobel, is al 90 jaar dé expert op het gebied van beitsen.Om deze positie te verstevigen, is het tijd voor een relaunch. CetaBever wil consumenten ontzorgen met de hoge kwaliteit producten, maar ook door de beitsklus zo simpel mogelijk te maken. Daarom zijn niet alleen de producten gerestyled en het assortiment verduidelijkt, maar ook alle communicatie daaromheen vernieuwd.

Kees Eggink-  ‎Marketing Manager Consumer CetaBever:
Een beitsklus wordt niet altijd als makkelijk of leuk ervaren. CetaBever wil consumenten graag ontzorgen bij de klus en bij de keuze voor de juiste beits. Met ons 'woodcare' platform en het vernieuwde assortiment helpen we de doe-het-zelver en laten we hen inzien dat beitsen een fluitje van een cent kan zijn.”

Beitsen was nog nooit zo makkelijk
Een beitsklus wordt door doe-het-zelvers niet als makkelijk ervaren, zowel in het oriëntatieproces, de voorbereiding als de klus zelf. Reden voor veel mensen om daarom af te haken. CetaBever gelooft dat dit anders kan; makkelijker, minder complex en daardoor leuker. Energize ontwikkelde de campagne met de nieuwe merkbelofte en tevens pay-off ‘Hou’t simpel’.

Robin Pas, creative director bij Energize:
“Bij het vernieuwde CetaBever is geen ruimte voor poespas. We houden het simpel, daarom hebben we gekozen voor simplistische vormen en kleuren.”

De eenvoud in de campagne zie je terug in een serie van printuitingen en de online display campagne. Daarnaast zijn radiocommercials te horen die verschillende situaties aanhalen waarin het gemak van de beitsklus wordt benadrukt. De campagne is vanaf 26 maart te horen en te zien.